بیرجند؛

شروع عهد شکنی عربستان در حج تمتع امسال

کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان گفت:عقب‌نشینی عربستان در پرواز حج ایرانیان عامل لغو برخی از پروازهای داخلی هواپیمایی ایران ایر شده است.

صدری،کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  گفت: با شروع پروازهای حج تمتع و با توجه به توافق های صورت گرفته بین ایران و عربستان قرار بود نیمی از پرواز حجاج را شرکت های ایرانی و نیمی دیگر را شرکت های هواپیمایی عربستان انجام دهند که طبق اعلام چند روز گذشته عربستان مبنی بر قادر نبودن به انجام پرواز های حجاج ایرانی این امر موجب شد تا حدود سه چهارم پرواز یاد شده را شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام دهد و همین امر سبب لغو تعدادی دیگر از پروازهای داخلی در سطح کشور شده است .


وی با اشاره به اینکه این لغو پروازها تنها در مسیر بیرجند نبود و دیگر مسیرهای پروازهای داخلی نیز لغو شده است،افزود: پروازهای پنج شنبه و جمعه هواپیمایی ایران ایر از 12 مرداد ماه لغایت اول مهرماه در مسیر تهران – بیرجند – تهران نیز به دلیل انتقال زائرین به سرزمین وحی لغو شد که با پیگیری های صورت گرفته توسط این اداره کل و مدیر کل هواپیمایی ایران ایر ایستگاه بیرجند مجدد پروازهای پنج شنبه فرودگاه بین المللی بیرجند برقرار و پروازهای جمعه این فرودگاه نیز پس از اتمام انتقال زائران به کشور به حالت عادی باز خواهد گذشت.


کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی گفت: پروازهای پنج شنبه و جمعه شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران – بیرجند – تهران همانند گذشته برقرار خواهد بود


صدری افزود: اداره کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی و مدیر کل هواپیمایی ایران ایر ایستگاه بیرجند در حال تلاش جهت برقراری مجدد پروازهای لغو شده جمعه این فرودگاه می باشند اما با عقب نشینی عربستان جهت انجام پروازهای حج تمتع و با توجه حجم بالای پروازهای یاد شده احتمال لغو برخی از پروازهای این فرودگاه به صورت موردی نیز دور از انتظار نیست.


وی در مورد پروازهای عتبات گفت: پروازهای عتبات فرودگاه بین المللی بیرجند که شنبه هر هفته انجام می شد نیز به دلیل کمبود ناوگان هواپیمایی ایران ایر از 14 مرداد ماه لغایت پایان شهریورماه سال جاری انجام نخواهد شد و از ابتدای مهرماه به حالت عادی برخواهد گشت.


صدری افزود: اداره کل حج و زیارت استان خراسان جنوبی در حال مذاکره جهت جایگزینی شرکت هواپیمایی داخلی و یا خارجی جهت انجام پروازهای لغو شده عتبات می باشند و در صورت توافق و پس از هماهنگی با این اداره کل برنامه پروازهای عتبات اطلاع رسانی خواهد شد.


شایان ذکر است پرواز چهارشنبه 11 مرداد ماه سال جاری در مسیرهای مشهد – بیرجند – تهران و تهران – بیرجند – مشهد هواپیمایی ایران ایر به دلیل کمبود ناوگان باطل اعلام شد.
انتهای پیام/ب


کمبود ناوگان هواپیمایی کل کشور به دلیل عقب نشینی عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار