بیرجند؛

هشدار دامپزشکی در خصوص بیماری هاری

دامپزشکی خراسان جنوبی به علت مشاهده مواردی از بیماری هاری در یکی از استانهای همجوار در خصوص بیماری هاری در این استان هشدار داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  اصغرزاده معاون سلامت دامپزشکی استان تأکید کرد: در صورت توجه نکردن به مسائل بهداشتی و هشدارهای دامپزشکی در این زمینه ، بیماری هاری می تواند جامعه انسانی را مورد تهدید قرار داده و خسارت غیر قابل جبران و زیان آوری به بار آورد.


وی افزود: مهمترین راه انتقال بیماری هاری به انسان از طریق سگ صورت می گیرد که در صورتی که اقدامات درمانی به موقع انجام نشود، مرگ فرد قطعی خواهد بود.


اصغرزاده گفت: عدم تماس با سگ و گربه های ولگرد، واکسیناسیون منظم حیوانات خانگی و رعایت مسایل بهداشتی را از راه های پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است.


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سگ را مخزن اصلی این بیماری عنوان کرد و گفت: این بیماری از طریق حیوانات حیات وحش از جمله روباه، شغال و گربه نیز قابل انتقال است.


وی از ایمن سازی حدود 3 هزار و 13 قلاده سگ طی سال جاری در استان خبر داد و پیش بینی کرد: تا پایان سال بیش از 5 هزار قلاده سگ گله و صاحبدار علیه این بیماری ایمن شوند.
انتهای پیام/ک


ایمن سازی 3 هزار و 13 قلاده سگ علیه هاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.