بزرگترین منکر برای مسؤولان مساله اشرافی‌گری است.

امام جمعه خرمشهر گفت: یکی از بزرگترین معروف‌ها برای مسؤولان ساده‌زیستی و بزرگترین منکرها برای مسؤولان مساله اشرافی‌گری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حجت الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، با تاکید بر اهمیت واژه قلب در دین مبین اسلام، افزود: یکی از شگفت‌انگیزترین ابعاد وجودی انسان بر اساس آیات و روایات است.

 وی گفت: قلب انسان به ملاحظه کارکرد عقل، دارای جایگاه ویژه‌ای است، این قلب است که می‌تواند انسان را به خداوند متعال برساند.

 امام جمعه خرمشهر افزود: کارکرد عقل شنیدن و فهمیدن است، اما کار قلب چشیدن و مشاهده است و طبق آیات و روایات به معنای ظرف است.

موسوی گفت: ظرف و گنجایش قلب نامحدود است، وجود خداوند متعال مظروف و پیمانه این ظرف است، این موضوع از کلیدی‌ترین مباحث و عمده قلب است.

وی در رابطه با تحریم‌های اخیر سنای آمریکا علیه کشور ایران، تصریح کرد: این گسترده‌ترین تحریم‌ها است که علیه ایران تصویب شده است، البته انتظار این از ناحیه دشمن پیش می‌رفت.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به مساله حج، گفت: مساله حج تصمیم نظام و حاکمیت است و سیاست نظام بر انجام آن است و این مساله تغطیل‌بردار نیست و ما امیدواریم حجاج ما با سلامتی و شادابی کامل مناسک حج را انجام دهند.

موسوی تصریح کرد: یکی از بزرگترین معروف‌ها برای مسؤولان ساده‌زیستی و بزرگترین منکرها برای مسؤولان مساله اشرافیگری است.

وی افزود: اگر بنا باشد مسؤولان ما پورشه‌سوار باشند و یا اینکه در استخر منزل خود از دنیا برد، پس تفاوت ما با پیش از انقلاب در چیست.

انتهای پیام/د

مساله حج تصمیم و سیاست نظام و حاکمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.