تضعیف عملکرد منطقه آزاد اروند در حوزه فرهنگی

منطقه آزاد اروند در حوزه فرهنگی بسیار ضعیف عمل کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛موسوی امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اروند در حوزه فرهنگی بسیار ضعیف عمل کرده است، گفت: مدیرکل ارشاد منطقه آزاد اروند توضیح دهد که هم و غم او در کجا خرج می‌شود.

حجت الاسلام سید نبی موسوی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با بیان تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، افزود: امام صادق(ع) شخصیتی بود که تمام عمر خود را برای رسیدن انسان به اهداف تعیین شده از سوی خداوند متعال طی کرد.

وی گفت: بیماری‌ها صعب‌العلاج مانند سرطان فراگیر شده است، طی تحقیقاتی که صورت گرفته این است که در محصولات ما دشمنان نیز دخالت دارند، استفاده از کودشیمیایی در ایران زیاد است، در حالی که خیلی از کشورها از این استفاده نمی‌کنند.

امام جمعه خرمشهر افزود: به دلیل استفاده از کود شیمیایی بسیاری از میوه‌ها ما هنگام صادر شدن و پس از آزمایشات، برگشت می‌خورند، دولت باید به این مورد دقت کند و از طرفی مردم نیز نسبت به استفاده از غذاها و محصولات دقت داشته باشند.

موسوی عنوان کرد: مطالبی که در خطبه‌ها مطرح شود، بدون مطالعه و بدون مشورت با کارشناسان نیست، زمانی که احساس شد لازم است مطالبی در خطبه‌های نماز جمعه بیان شود، در این صورت ملاحظه هیچ شخص و گروهی نمی‌شود.

وی افزود: در دو خطبه اخیر که مطالبی بیان شد، جلوی خیلی از فسادها گرفته شد و خیلی از چیزها به جای خودش بازگشت، ما از دستگاه‌های بازرسی و نظارتی انتظار داریم زمانی که خبر و مطلبی مطرح شود آنها بروند و با دقت بررسی کنند، خبرهای ما قطعی و مستند است.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه چند سال است که مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال خود به مساله اقتصاد توجه می‌کنند، متذکر شد: دستگاه‌های دولتی پس از گذشت چهار ماه از سال جدید، در رابطه با تحقق شعار سال گزارش دهند، چه مقدار بستر و زمینه را برای جوانان فراهم کردند.

وی اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند در حضور سه تن از ائمه جمعه(ائمه جمعه خرمشهر، آبادان و جزیره‌مینو) وعده داد تا ۱۰ میلیارد تومان به مساجد فعال شهرستان کمک کند، اما اکنون با گذشت سه سال از آن، تحقق پیدا نکرده است، باید این مورد دنبال شود.

موسوی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگی منطقه آزاد اروند بسیار ضعیف عمل می‌کند، گفت: من زحمات را انکار نمی‌کنم اما با توجه به حساسیت مسائل فرهنگی و توصیه‌های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، تا چه مقدار این موضوع دنبال شده است.

امام جمعه خرمشهر گفت: سؤول ما این است که همانطور که منطقه آزاد برای تکمیل ساختمان میلیاردی خود بازه زمانی را تعیین کرده است، برای دو بیمارستان در دست احداث شهرستان نیز بازه زمانی تعیین کند.

 وی با تاکید بر اینکه وظیفه منطقه آزاد فراهم کردن رفاه مردم و حل مشکلات است، عنوان کرد: چطور به خود اجازه دهیم که سازمانی به این مجللی ساخته شود، اما برخی از مردم در حسرت ابتدایی‌ترین امکانات مانند آب نوشیدنی باشند.

انتهای پیام/د

ضعف در حوزه فرهنگی منطقه آزاد اروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.