لزوم حمایت مسؤولان از آمران به معروف و ناهیان از منکر

جامعه بی‌تفاوت در مقابل گناهان مانند جامعه مرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛موسوی امام جمعه خرمشهر با تاکید بر لزوم حمایت مسؤولان از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: جامعه بی‌تفاوت در مقابل گناهان مانند جامعه مرده است.

حجت الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با بیان تبریک دهه کرامت، افزود: این روزها فصل برداشت خرما است، تمام کسانی که خرمای آنها به حد نصاب می‌رسد، باید زکات آن را پرداخت کنند.

وی افزود: زکات به ۹ چیز تعلق می‌گیرد، یکی از این موارد خرما است که اگر به حد نصاب برسد، باید زکات آن پرداخته شود.

 امام جمعه خرمشهر با اشاره به واجب امر به معروف و نهی از منکر، گفت: برخی از مسؤولان از اوایل انقلاب تاکنون در فریضه امر به معروف و نهی از منکر سنگ‌اندازی می‌کنند، امر به معروف و نهی از منکر مربوط به این برهه زمانی نیست، بلکه از صدر اسلام بوده است.

 موسوی بیان کرد: این که در مقابل خطاها و گناهان ساکت و بی تفاوت باشیم، عقلانی نیست، اگر در جامعه‌ای گناه زیاد شود و برخی نیز بی‌تفاوت باشند، اشرار مسلط خواهند شد.

 وی متذکر شد: من از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در شهرستان حمایت می‌کنم، مسؤولان نیز باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند، البته ناهی از منکر نباید خود مرتکب معصیت باشد.

 امام جمعه خرمشهر گفت: در برخی از مراکز کشور به صورت اندک حجاب برداشته شده است، هر گاه دشمن بخواهد که کشور و امتی را به زمین بکشاند، از حجاب شروع می‌کند.

 وی با اشاره به کودک‌آزاری و قتل و تجاوز به یکی از کودکان در نواحی غربی کشور، عنوان کرد: قانون باید این قاتل را مجازات کند و مجازات وی هم قتل است، اما گاهی اوقات ما خود زمینه تجاوز را فراهم می‌کنیم.

  انتهای پیام/د

امام جمعه خرمشهر جامعه بی‌تفاوت را به یک جامعه مرده تشبیه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.