کرمان؛

نیروگاه خورشیدی کرمان افتتاح شد

مجتمع نیروگاهی خورشیدی مکران به حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،با حضور وحید چیت چیان وزیر نیرو  افتتاح مجتمع نیروگاهی خورشیدی مکران محقق شدو
با افتتاح این طرح ۲۰ مگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی در کشور افزایش یافت.
با اتصال جریان برق تولیدی این مجمتمع به خط سراسری تولید برق فتئوولتائیک از نیروگاه های خورشیدی کشور در مجموع به بیش از ۵۳ مگاوات افزایش یافت.
مجتمع نیروگاهی خورشیدی مکران شامل دو نیروگاه برق فتوولتائیک هر یک به ظرفیت ۱۰ مگاوات است که با سرمایه گذاری شرکت دوریون(DUrionAG) سوییس به مبلغ ۲۷ میلیون دلار ومدیریت طرح شرکت آلمانی ادور(AdoreGmbh) توسط شرکت سولار انرژی مکران در مدت شش ماه احداث وراه اندازی شده است‌.
مجتمع نیروگاهی خورشیدی مکران در مجموع از ۷۶ هزار و ۹۱۲عدد پنل خورشیدی هرکدام به قدرت ۲۶۰ وات با ابعاد ا×۱،۶۵تشکیل ودر مساحتی بالغ بر ۴۴ هکتار نصب شده است‌ . برای نصب پنل ها تعداد ۲۷ هزار پایه آهنی گالوانیزه شده به طول ۱،۵ متر در زمین کوبیده شده وبر روی آنها تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰سازه فولادی تعبیه شده است‌
برق تولیدی این مجتمع با عقد قرار دادی ۲۰ ساله به سازمان تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به صورت تضمینی فروخته شده است‌. براین اساس برق تولیدی این نیروگاه ها با خطوط انتقال اختصاصی به پست برق شهرستان ماخان متصل شده است‌.
هنچنین در ساخت نیروگاه های مجتمع نیروگاهی خورشیدی مکران ساخت و نصب پایه ها به وسیله پیمانکاران داخلی صورت گرفته ودر مجموع به میزان تقریبی ۳۰ در صد از توان و داخلی داخلی استفاده شده است.
نرخ اشتغال روزانه در فاز ساخت این مجتمع به طور متوسط ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم وبیش از ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم بوده است.
براساس این گزارش در حال حاضرمجتمع نیروگاهی خورشیدی مکران بزرگترین مجتمع تولید برق فتئوولتالیک درلیران محسوب می شود.

انتهای پیام/ی

نیروگاه خورشیدی کرمان افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.