کرمان؛

مشکلات واحدهای صنعتی کرمان زیر ذره بین مدیران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی، تولیدکنندگان و توسعه اشتغال با نگاه ویژه مدیران استانی به ویژه استاندار، با جدیت بررسی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  محمدرضا فتوت  در بازدید چهار ساعته از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی شماره دو (خضراء) کرمان افزود: به عنوان دولت قصد حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی را داریم و این کار را وظیفه خود می دانیم.
وی تصریح کرد: پیگیری استاندار کرمان برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان موجب شده ضمن رفع برخی مشکلات در استان، پیگیری های کشوری برای حل سایر مشکلات نیز انجام شود و از این رو در چهارشنبه هفته جاری نشستی در تهران برای بررسی مشکلات 18 واحد صنعتی و تولیدی استان کرمان برگزار می شود.
فتوت ادامه داد: نگاه و دیدگاه مدیران استانی مبتنی بر حمایت از تولید ، توسعه و رونق اشتغال و صنعت در استان است و در این مسیر برخی محدودیت های قانونی، موجب عدم انجام برخی کارها می شود.
وی فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی در استان را مایه افتخار و سربلندی استان و نیز زمینه ساز توسعه اشتغال و پیشرفت دانست و گفت: معتقدیم به هر میزان که در حوزه اشتغال و صنعت تلاش کنیم، نوعی عبادت است.
معاون استاندار کرمان با اشاره به اقدامات در دست انجام برای اصلاح نظام بانکی در کشور، عنوان کرد: با سیاست های نادرست و سیاست های غلط در گذشته، بانک ها با مشکلاتی مواجه شده اند که به مرور در حال رفع شدن است.
وی اظهار داشت: 70 میلیارد تومان در استان کرمان برای کمک ها مالی و اعتباری اختصاص یافته که به رونق تولید کمک خوبی خواهد کرد.
وی با تاکید بر این مطلب که نظارت ها بر هزینه کرد تسهیلات بانکی باید تغییر کند، گفت: با نگاه به گذشته در می یابیم که پیشرفت های بسیار خوبی حاصل شده است که این روند باید توسعه یابد.
فتوت افزود: در شهرک صنعتی شماره دو واحهای پویاو خوب و نیز واحدهای نیمه فعال حضور دارند که باید حمایت شوند و واحدهای غیر فعال نیز باید تعیین تکلیف شوند.
وی به موضوع آموزش در واحدهای صنعتی نیز اشاره و تاکید کرد: واحدهای صنعتی می تواننددر این زمینه فعال شوند و در این زمینه می توان از توان سازمان فنی و حرفه ای نیز استفاده کرد.
وی بیان کرد: در استان کرمان ازنظر نیروی انسانی متخصص و ماهر با مشکلاتی روبرو هستیم و برای حل این مشکل باید بر موضوع اموزش تمرکز بیشتری صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان نیز گفت: امسال تمامی قراردادهای راکد شهرک های صنعتی ابطال می شود.
مجید غفاری افزود: راه اندازی سیستم استحصال آب صنعتی در شهرک صنعتی شماره دو کرمان در دست پیگیری است.
وی با بیان اینکه شهرک صنعتی درحوزه گاز هیچ مشکلی ندارد، ادامه داد: تامین روشنایی معابر شهرک های صنعتی با مشکلاتی روبرو است که با دستور ویژه استاندار، قابل حل خواهد بود.
معاون استاندار کرمان در این بازدید، از واحدهای تولیدی چاپ صنعتی حروف باران، کارخانجات صنایع لاستیک قطعه گستر و واحد تولیدی ماهان بشیر دیدن کرد.
در جریان این بازدید ضمن بررسی برخی مشکلات واحدهای صنعتی،مقرر شد نشستی دو ساعته در استانداری کرمان به منظور رفع مشکلات واحدهای صنعتی و با حضور دستگاه های مربوطه برگزار شود.
در پایان نشستی با اعضا شرکت خدماتی شهرک صنعتی کرمان 2 در جهت رفع موانع و مسائل مربط به شهرک برگزار شد که در این جلسه، اعضا در خصوص مسائل و مشکلات شهرک و واحدهای تولیدی مواردی را مطرح کردند که از جمله میتوان به رفع مشکل مالی تامین روشنایی معابر شهرک صنعتی خضراء، رفع نوسانات برق، فعال کردن تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره دو، رفع مشکلات بانکی اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

مشکلات واحدهای صنعتی کرمان زیر ذره بین مدیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار