کرمان؛

پیام استاندار کرمان به مناسبت هفته ملی مهارت

استاندارکرمان طی پیامی به مناسبت هفته ملی مهارت،بر استفاده از ظرفیت جوانان پرتلاش روستاها برای ساخت و توسعه استان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها بر مبنای توانمندی ها و برنامه های سازمان فنی و حرفه ای تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی طی پیامی به مناسبت هفته ملی مهارت،بر استفاده از ظرفیت جوانان پرتلاش روستاها برای ساخت و توسعه استان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها بر مبنای توانمندی ها و برنامه های سازمان فنی و حرفه ای تاکید کرد.
متن پیام بدین شرح می باشد:

عزم جدی، تلاش های بی وقفه وتدابیر راهگشای دولت تدبیر و امیداز یک سو و رشد شتابان توسعه و الگوی مدیریت توسعه استانی به شکل متفاوت و برای اولین بار در سطح کشور با استفاده از ظرفیت شرکتهای توسعه گرا از سوی دیگر، لزوم افزایش توانمندی مردم استان کرمان با استفاده از ظرفیت آموزشهای مهارتیرا دو چندان کرده و از این رهگذر، گسترش همه جانبه مهارت آموزی، به عنوان یک ضرورت تفکیک ناپذیر در توسعه و پیشرفت کشور محسوب می شود.
به یقین رسالت سترگ سازمان فنی و حرفه ای بعنوان متولی اصلی آموزش مهارت های غیر رسمی بر کسی پوشیده نیست و تلاش جدی برای اطلاع رسانی بین عموم افراد جامعه برای شرکت در کارگاه های مهارت آموزی و ورود به روستاها در قالب طرح "امید و آبادانی روستا" گام مهمی در تحقق این رسالت بزرگ و اثرگذار است.
استفاده از ظرفیت جوانان پرتلاش روستاها برای ساخت و توسعه استان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها اقدامی است که بر مبنای توانمندی ها و برنامه های سازمان فنی و حرفه ای امکان تحقق دارد.
سازمان فنی و حرفه ای با تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف جامعه از جمله صنعت با توجه به اولویت سنجی، راه را برای تحقق "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" هموار می کند.
با ابلاغ سیاست های کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص و ارتقای توان کار آفرینی با مسئولیت نظام آموزش کشور و توام کردن آموزش ومهارت، زمینه های توسعه آموزش مهارت های فنی وحرفه ای بطور کامل مهیاشده که با توجه به همت والای خانواده بزرگ آموزش فنی وحرفه ای استان وتلاش بی شائبه مربیان، کارشناسان، کارکنان و رؤسای مراکز، آینده ای بسیار درخشان رقم خواهد خورد و اهتمام به این امور نوید بخش تحول عظیمی در توسعه آموزش های مهارتی خواهد بود.
اینک در آستانه فرارسیدن 6مرداد روز ملی کارآفرینی وآموزش های فنی وحرفه ای، ضمن گرامیداشت وتبریک هفته مهارت به همه تلاشگران عرصه مهارت آموزی وتقدیر وتشکر از تلاشهای وافر همه دست اندرکاران این حوزه، انتظار می رود با اهتمام به ارزشهای الهی و والای انسانی به ترویج وتعالی فرهنگ مهارت آموزی وگسترش همه جانبه آن بعنوان ضرورت جدی رشد و توسعه وتعالی استان توجه شده و فعالیت ها و برنامه ها بگونه ای رصد شود تا استان کرمان در تحقق اهداف قانون برنامه چشم انداز 20 ساله ونیز در زمینه مهارت آموزی ممتاز و پیشرو باشد.
امید است شعار " هرکرمانی یک مهارت " به عنوان نیاز استراتژیک ایرانیان در افق1404 در فعالیت های هدفمند وبرنامه های دانش بنیان آن سازمان تجلی یافته وزمینه ساز رفع بیکاری واشتغال پایدار گردد.
علیرضا رزم حسینی
استاندار کرمان

انتهای پیام/ی

پیام استاندار کرمان به مناسبت هفته ملی مهارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار