اصفهان؛

فاینانس 600 میلیون دلاری برای خط دوم قطار شهری اصفهان

استاندار اصفهان از اعلام آمادگی دولت برای جذب فاینانس 600 میلیون دلاری خارجی برای خط دو قطار شهری اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور، افزود: برای خط دوم قطار شهری اصفهان، شورای شهر یکهزار و 500 میلیارد تومان منابع مالی پیش ‌بینی کرده و دولت نیز آماده ایجاد فاینانس 600 میلیون دلاری خارجی برای این خط است.

وی که در جلسه شورای سازمان قطار شهری اصفهان سخن می گفت با تاکید بر اینکه در یکماه آینده باید پیشنهادهای لازم برای جذب فاینانس خارجی اعلام شود، افزود: این پیشنهادها باید برای تصمیم گیری و تصویب به شورای اقتصاد ارسال گردد.

وی همچنین اظهارکرد: تا پایان شهریور امسال مسیر شرقی خط یک قطار شهری اصفهان کامل خواهد شد و تا پایان اسفند سال جاری خط یک قطار شهری اصفهان با تجهیزات، امکانات و ایستگاه ها بطور کامل به بهره برداری می رسد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تا سه هفته آینده مرحله سوم خط یک قطارشهری اصفهان نیز بصورت آزمایشی آماده مسافرگیری خواهد شد، افزود: تمام مراحل ایمنی و استانداردها با رعایت کلیه قوانین و ضوابط برای مسافرگیری آزمایشی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به تکمیل خطوط قطارشهری اصفهان اظهارکرد: پروژه قطارشهری اصفهان یکی از اصلی ‌ترین، حیاتی ‌ترین و زیست محیطی ترین پروژه های این کلانشهر به شمار می آید که طی چهار سال گذشته پیگیری های اساسی صورت گرفته و به نتایج عملی نیز رسیده است.

زرگرپور به وضعیت خط 2 قطارشهری اصفهان اشاره کرد و افزود: طراحی های این خط بطور کامل انجام شده و در برخی از قطعات، پیمانکار مشخص و در برخی دیگر مناقصات در حال انجام است.

استاندار اصفهان تکمیل هرچه سریعتر مطالعات این خط را خواستار شد تا برنامه زمانبندی برای عملیات اجرایی انجام شود.

وی اظهارکرد: از مدیریت شهری در دوره پنجم انتظار می رود که اهمیت و اولویتی را که مدیریت استان و مدیریت شهری در دوره چهارم به این طرح حیاتی داشته اند ادامه دهند و برنامه های زمانبندی و اجرایی این پروژه را با قوت پیگیری کنند.
در این جلسه پس از گزارش کمیته مالی سازمان قطار شهری صورت های مالی تفریغ بودجه سال 95 به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.