اصفهان؛

۹ هزار نفر در اصفهان طی سه ماهه امسال موفق به اهدای خون نشدند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در سه ماهه اول امسال ۴۳ هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند و این در حالی است که ۳۴ هزار نفر از این افراد موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینلی  با اشاره به گزارش اهدای خون در استان اصفهان در سه ماه نخست سال جاری ابراز داشت: در این بازه زمانی بیش از ۴۳ هزار نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد در این بازه زمانی بیش از ۳۴ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند، افزود: ۹۷ درصد از اهدا کنندگان خون مرد و سه درصد زن هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه استان اصفهان در حوزه اهدای خون در رده پنجم کشور است، اضافه کرد: در این استان پس از اصفهان، کاشان بیشترین آمار اهدای خون را دارد.

وی بیان داشت: خون و فرآورده‌های خونی اهدا شده در استان اصفهان بر اساس درخواست مراکز درمانی و برای بیماران نیازمند از جمله بیماران تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی، قلبی و عروقی برای مصدومان تصادفات و اعمال جراحی انتقال می‌شود.

زینلی با اشاره به اینکه همه خون اهدایی در استان اصفهان مصرف می شود، بیان داشت: در مواقع نیاز نیز فرآورده‌های خونی به استان‌های همجوار ارسال می شود.

وی با بیان اینکه پلاسمای خون نیز برای تولید داروهای مشتق از فرآروده‌های خونی به تهران و پس از آن نیز به کشور آلمان ارسال می‌شود، افزود: داروهای تولید شده از این پلاسما به چرخه دارویی کشور وارد می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.