اصفهان؛

نذر خون 8 هزار اصفهانی پای زندگی نیازمندان

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: بر اساس آمار به دست آمده تا روز26 ماه مبارک رمضان بیش از 11 هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینلی  در خصوص اهدای خون در ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر اظهار داشت: بر اساس آمار به دست آمده تا روز 26 ماه مبارک رمضان بیش از 11 هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند.

وی افزود: از بین 11 هزار نفر مراجعه‌کننده اهدای خون مراکز انتقال خون استان اصفهان  بیش از 8 هزار و 500 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان در خصوص نذر خون در شب‌های قدر بیان کرد: در شب‌های قدر بیش از 2 هزار و 500 نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این میان 2 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که نشان‌دهنده رشد 3درصدی اهدای خون در شب‌های قدر به نسبت سال گذشته است.

وی ادامه داد: در شب 21 ماه مبارک رمضان مصادف با شهادت حضرت علی (ع) و شب قدر اول بالاترین میزان اهدای خون در مرکز انتقال خون استان اصفهان ثبت شده است.

زینلی در خصوص مراکز فعال دریافت خون استان در شب‌های قدر بیان کرد: مراکز شهرستان اصفهان میدان خواجو، کاشان، شهرضا، نجف آباد، خوانسار، گلپایگان و خمینی‌شهر در شب‌های قدر آماده دریافت خون بودند که بالاترین میزان دریافت خون متعلق به مرکز میدان خواجو است.

وی به حضور مستمر مردم جهت اهدای خون اشاره و توصیه کرد: تمام افرادی که دارای سلامت و صحت کامل هستند و دارو مصرف نمی‌کنند با به همراه داشتن کارت ملی می‌توانند روزانه جهت اهدای خون به مراکز مراجعه کنند زیرا با وجود اینکه کمبودی در زمینه خون در مراکز درمانی استان اصفهان نداریم اما روزانه به بیش از 350 واحد خون برای تولید فرآورده‌های پلاکتی خون  نیاز است.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: 97 درصد اهداکنندگان آقایان و سه درصد زنان هستند، بهتر است که خانم‌ها هم بیش از پیش برای اهدای خون همت کنند.

زینلی در پایان به موارد مصرف خون‌های اهدایی در اصفهان اشاره کرد و توضیح داد: بیشترین موارد مصرف خون‌ در اصفهان بیماران تالاسمی و افراد تحت عمل جراحی هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار