چاک شومر: مقصر شکست کلینتون در برابر ترامپ، دموکرات‌ها هستند نه روسیه

رهبر اقلیت سنا در گفتگو با واشنگتن پست اظهار داشت تنها مقصر شکست کلینتون در برابر ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دموکرات‌ها هستند.

شومر: مقصر شکست کلینتون در برابر ترامپ، دموکرات‌ها هستند نه روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، چاک شومر، رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا، در گفتگو با واشنگتن پست اظهار داشت تنها مقصر شکست هیلاری کلینتون در برابر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، دموکرات‌ها هستند.

چاک شومر در این مصاحبه گفت: وقتی از کسی که 40 درصد محبوبیت دارد، شکست می‌خورید نباید جیمز کومی (رئیس اخراجی اف بی آی) و روسیه را مقصر بدانید؛ بلکه باید خودتان (دموکرات‌ها) را سرزنش کنید. اشتباه ما چه بود؟ اینکه مردم درباره (اهداف و برنامه‌های) ما چیزی نمی‌دانستند؛ آن‌ها فقط می‌دانستند ما مخالف ترامپ بودیم. هنوز هم همان اعتقاد را دارند.

سال گذشته، راهبرد دموکرات‌ها تنها بر انتقاد از ترامپ متمرکز بود و آن‌ها امیدوار بودند جنجال‌هایی که نامزد حزب جمهوری‌خواه ایجاد کرده بود در نهایت به شکست او منجر شود؛ اما این نقشه دموکرات ها به شکست انجامید.

هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، ماه مه سال جاری میلادی، جیمز کومی، رئیس پیشین پلیس فدرال این کشور و سایت افشاگر ویکی‌لیکس را مسئول شکست خود در این رقابت ها معرفی کرد و مدعی شد: من تا 28 اکتبر و زمان انتشار نامه کومی (درباره ایمیل‌های کلینتون) و (افشاگری‌های) ویکی‌لیکس در مسیر پیروزی بودم؛ اما این دو نفر باعث تردید افرادی شدند که قصد داشتند به من رأی بدهند.

حزب دموکرات قرار است به زودی از برنامه جدید خود رونمایی کنید؛ برنامه ای که شعار آن «قراردادی بهتر؛ مشاغل بهتر، دستمزدهای بهتر، آینده بهتر» خواهد بود. شومر می‌گوید «همه می‌توانند از این شعار استفاده کنند» و این شعار مختص جناح خاصی نیست.

رهبر اقلیت سنای آمریکا مدعی شد شعار جدید حزب دموکرات یک پیام اقتصادی قدرتمند برای عموم مردم آمریکا است و حتی طرفداران دموکرات باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین این کشور، که در انتخابات اخیر به دونالد ترامپ رأی دادند را نیز راضی خواهد کرد. از سوی دیگر، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، 11 ژوئیه سال جاری میلادی، ایمیلی را منتشر کرد که نشان می داد او ژوئن سال 2016 و در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا، با ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس، که اطلاعات محرمانه ای را درباره «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در این انتخابات در اختیار داشت، دیدار کرده است. این اطلاعات ظاهراً از سوی دولت روسیه در اختیار ناتالیا وسلنیتسکایا قرار گرفته بود. بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، «رینات اخمتشین»، یک مأمور امنیتی شوروی سابق که اکنون در روسیه به کار لابی‌گری برای دولت مشغول است، نیز همراه با ناتالیا وسلنیتسکایا به دیدار دونالد ترامپ جونیور، «جرد کوشنر»، داماد ترامپ، و «پل مانافورت»، مدیر وقت کمپین انتخاباتی ترامپ، رفته بود.

 

انتهای پیام/

رهبر اقلیت سنا، دموکرات‌ها را مسئول شکست کلینتون دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار