انتخاب چاک شومر به ریاست اقلیت دموکرات در سنای آمریکا

دموکرات‌ها در سنای آمریکا روز چهارشنبه "چاک شومر" را به ریاست اقلیت دموکرات در سنای آمریکا انتخاب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، چاک شومر Chuck Schumer که به ریاست اقلیت دموکرات در سنای آمریکا انتخاب شد از ماه ژانویه در این سمت ، هدایت مخالفان دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا را برعهده خواهد داشت.

 برنی سندرز ، سناتور مستقل و سوسیالیست ورمونت نیز که در رقابت های درون حزبی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری هیلاری کلینتون را به چالش کشیده بود، وارد تیم رهبری دموکرات ها شد که این موضوع نشانه ای از درس گرفتن دموکرات ها از شکست کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

در مجموع 48 نماینده دموکرات تیم ده نفره ای از سناتورها را برای هدایت گروه پارلمانی و مشخص کردن راهبردها تا انتخابات پارلمانی نوامبر 2018 انتخاب کردند.

همچنین الیزابت وارن سناتور ضد وال استریت نیز جزء تیم هدایت دموکرات هاست. دیک دربین Dick Durbin و پاتی ماری Patty Murray نیز در جایگاه دوم و سوم این گروه سناتورهای دموکرات قرار دارند.

شومر در این خصوص گفت:«ما برای حمایت از جمهوری خواهان و همکاری با ترامپ در موضوعات مورد تفاهم آمادگی داریم اما زمانی که ارزش ها و پیشرفت هایی که کسب کردیم در معرض خطر قرار گیرد با رئیس جمهور منتخب مبارزه خواهیم کرد.»

ترامپ لزوما به همکاری با اقلیت دموکرات در سنا نیازمند است که این اقلیت قدرت زیادی برای مانع تراشی دارد. برای بسیاری از قوانین کسب 60 رای از 100 رای مورد نیاز است، درحالی که جمهوری خواهان از ماه ژانویه 51 یا 52 کرسی را در اختیار خواهند داشت. تکلیف کرسی لوئیزینا دهم دسامبر در دور دوم مشخص خواهد شد.

شومر 65 ساله اهل نیویورک و دارای شخصیت پرتنش و یک استراتژیست سیاسی مترقی است که قادر به سازش با رقبای خود است اما می تواند برای رسیدن به اهدافش به حملات بی رحمانه ای متوسل شود.

لیندزی گراهام همکار جمهوری خواه وی در این مورد گفت:«انتظار دارم که شومر مانند شومر عمل کند : خوب ، بد ، زشت. خوب زیرا یک مذاکره کننده است، بد زیرا می داند چگونه ضربه بزند و زشت زیرا وی از نیویورک می آید و در نتیجه می تواند کلاه سر دیگران بگذارد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار