با گذشت 7 ماه از شکست داعش در لیبی، اجساد تروریست‌ها همچنان در سردخانه‌های این کشور هستند

مقامات لیبی اعلام کردند پس از گذشت ماه‌ها از شکست داعش، اجساد صدها تروریست خارجی هنوز به کشورهای خود بازگردانده نشده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات لیبی اعلام کردند: هم‌اکنون که 7 ماه از شکست گروه تروریستی داعش بدست نیروهای لیبی در شهر «سرت» می‌گذرد، جسد صدها تروریست داعشی همچنان در سردخانه‌ها باقی مانده است تا مقامات لیبی با کشورهای دیگر در خصوص سرنوشت این اجساد، مذاکره کنند.

اجساد این تروریستها با کشتی به شهر «مصراته» لیبی فرستاده شده است. گفته می شود بازگرداندن اجساد تروریست‌های داعش به کشورهایشان از جمله تونس، سودان و مصر بسیار حساس خواهد بود؛ زیرا در این صورت این کشورها متوجه می شود که چه تعداد از شهروندانشان برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه، عراق و لیبی، کشورهای خود را ترک کرده‌اند.

یک عضو واحد جرایم سازمان یافته مصراته -که مسئولیت نظارت بر وضع اجساد را بر عهده دارد- گفت: «تیم ما اجساد زیادی را پیدا کرد. کشف این اجساد به ما اجازه می دهد که اسناد، تصاویر و حتی نمونه دی‌ان‌ای آنها را جمع کنیم. هم‌اکنون در انتظار مذاکره دولت با کشورهای دیگر هستیم که این اجساد را به کشورهای خود بازگردانیم.»

داعش از هرج و مرج حاکم بر لیبی سوء استفاده کرد و در سال 2015 شهر سرت را در این کشور به اشغال خود در آورد. گروه تروریستی داعش هم اکنون بیشتر مناطق تحت تصرف خود در موصل عراق را از دست داده است و در رقه سوریه هم تحت فشار قرار دارد. به همین دلیل قصد دارد تروریست‌هایی را از خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا در گروه خود عضو کند.

مقامات تونس اعلام کرده‌اند که فقط در این کشور بیش از 3000 نفر برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه، عراق و لیبی، کشور خود را ترک کرده‌اند.


انتهای پیام/

سرنوشت اجساد صدها تروریست داعشی در لیبی در هاله ای از ابهام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
برا چی جنازه این گرگا رو نگه میدارن نمونه DNA نیگردارن اجساد نجسشونم بسوزونن
آخرین اخبار