معاون دستیار ترامپ: توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ مانند یک ماشین دست دوم با گارانتی بد است!

معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا، توافق هسته‌ای ایران را با یک ماشین دست دوم مقایسه کرد که گارانتی بدی دارد.

معاون دستیار ترامپ: توافق هسته‌ای ایران با 1+5 مانند یک ماشین دست دوم با گارانتی بد است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نیوزمکس در گزارشی نوشت: سباستین گورکا، معاون دستیار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شد توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی همانند یک ماشین دست دوم با گارانتی بد است.

او روز سه شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت:‌ «بهترین قیاس این است که شما تصور کنید یک خودروی دست دوم را می خرید که گارانتی یک خودروی دست دوم را دارد اما گارانتی آن بسیار بد است.»

او ادعا کرد دولت آمریکا یک سری تحریم های جدیدی را علیه شانزده شخص و گروه ایرانی اعمال کرد زیرا ایران در حال نقض «روح» توافق هسته ای است.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر توافق هسته ای ایران را تأیید کرد، اما او اغلب از آن انتقاد می کند. دولت آمریکا اعلام کرد بر این باور است که ایران به مفاد توافق هسته ای در ارتباط با کاهش ذخایر اورانیوم و برچیدن سانتریفوژها پایبند است.

گورکا گفت:‌ «این یک توافق بد است، اما به لحاظ فنی، آنها به ابعاد این توافق بد پایبند هستند همانگونه که ما آن را به ارث برده ایم، اما زمانی که موضوع کلی روح و نیت مطرح می شود، این توافق همانی است که رئیس جمهور همواره آن را بد توصیف می کرد، یک توافق بد.»

گورکا از «مفاد ضعیف» مذاکره شده برای توافق از سوی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا، که به ایران امکان می دهد به آن پایبند باشد، انتقاد کرد. او گفت، مفاد مورد نظر اوباما بر تسلیحات هسته ای متمرکز بود اما در آن حمایت (ادعا شده) ایران از تروریسم نادیده گرفته شده بود.

او گفت:‌ «گفتگوهای بسیار طولانی» منجر به تأیید مجدد توافق شد.

یک مقام روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت، همه مشاوران رئیس جمهور آمریکا پایبند ماندن به توافق ایران را توصیه کردند و رئیس جمهور نیز پنجاه و پنج دقیقه از مدت زمان جلسه را صرف آن کرد که بگوید خواهان آن نیست.

 انتهای پیام/

 انتقاد مقام آمریکایی از توافق هسته‌ای ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۸ تير ۱۳۹۶
حالا کجاشو دیدی صبر کن موقعی که اومدیم آمریکا تا آمریکا را از سلاحهای کشتار جمعی خلع سلاح کنیم چی خواهی گفت؟
آخرین اخبار