صادق خان: مطمئن نیستم ترامپ سزاوار پهن کردن فرش قرمز در لندن باشد

شهردار لندن در ادامه تنش‌های لفظی‌اش با رئیس‌جمهور آمریکا، گفت مطمئن نیست دونالد ترامپ سزاوار باشد این شهر برای او فرش قرمز پهن کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  دیلی میل؛ در آستانه سفر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به انگلیس، بار دیگر «صادق خان»، شهردار لندن، جنگ لفظی با او آغاز کرد.

صادق خان به احتمال برپایی اعتراضات گسترده مردم علیه ترامپ اشاره کرد و هشدار داد: رئیس جمهور آمریکا باید بداند اینجا برایش فرش قرمز پهن نمی‌شود.

صادق خان: در لندن برای ترامپ فرش قرمز پهن نشده است

«ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، در ماه ژانویه رسما ترامپ را به این کشور دعوت کرد؛ اما این سفر در آن زمان محقق نشد. بسیاری معتقدند ترامپ در سال 2017 به انگلیس سفر نخواهد کرد و برنامه دیدار با مقامات لندن به سال آینده میلادی موکول می‌شود.

هرچند مقامات انگلیس به شکل رسمی از ترامپ برای سفر به این کشور دعوت کرده‌اند؛ برای اجتناب از برنامه‌ریزی تظاهرات مردمی، تاریخ دقیق آن را هنوز اعلام نکرده‌اند.

یکی از مخالفان سرسخت ترامپ در انگلیس، صادق خان است که آشکارا مخالفت خود را با فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا درباره سفر شش کشور مسلمان را به این کشور ابراز کرده بود.

صادق خان: در لندن برای ترامپ فرش قرمز پهن نشده است

صادق خان در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان درباره سفر ترامپ به انگلیس گفت: آماده هستم وظیفه‌ام را در قبال استقبال و پذیرایی از ترامپ ایفا کنم. دیدارهای دولتی همواره با دیدارهای عادی متفاوت بوده‌اند. با توجه یه اینکه سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا مخالفان زیادی در کشور ما دارد، من چندان مطمئن نیستم سزاوار باشد لندن برای او فرش قرمز پهن کند.

ترامپ و صادق خان پیش از این نیز سابقه تنش لفظی با یکدیگر را داشته‌اند. پس از حادثه تروریستی لاندن بریج، رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک توئیت، از عملکرد ضعیف شهردار لندن انتقاد کرده بود.

صادق خان: در لندن برای ترامپ فرش قرمز پهن نشده است

صادق خان: در لندن برای ترامپ فرش قرمز پهن نشده است

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۷ تير ۱۳۹۶
باریکلا صادق خان
آخرین اخبار