بیرجند؛

بهره مندی بیش از 10 هزار نفر از خدمات پایگاه های اجتماعی

کارشناس مسئول حوزه اجتماعی بهزیستی بیرجند از ارائه خدمات پایگاه های اجتماعی برای 10 هزار و 378 نفر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛حسنی کارشناس مسئول حوزه اجتماعی بهزیستی شهرستان بیرجند بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در امور آسیب‌دیدگان اجتماعی مراکزی از قبیل خانه سلامت، مراکز کاهش طلاق، پایگاه خدمات اجتماعی، خانه امن، مراکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده و مرکز حمایتی آموزشی زنان و دختران وجود دارد.

وی افزود:در مرکز مداخله در بحران که بخشی از آن مربوط به کاهش طلاق بوده در سال گذشته یک‌ هزار و 718 مراجعه‌کننده داشته است که طبق پایش انجام شده اکثر مراجعان به دلیل نداشتن مهارت‌های زندگی و ارتباطی به این مرکز ارجاع شده‌اند.

حسنی گفت:در سال گذشته خدمات 123 و مشاوره سیار بهزیستی به 4 هزار و 314 نفر ارائه شده است.

کارشناس مسئول حوزه اجتماعی بهزیستی شهرستان بیرجند از افتتاح مرکز ندای مهر برای اولین بار در بیرجند طی سال جاری خبر داد و افزود:افتتاح یک مرکز آموزشی کودک و خانواده و افتتاح مرکز آموزشی دختران و زنان آسیب دیده از دیگر برنامه های سال جاری است.

وی از مهمترین اولویت های این حوزه در سال 96 را پیگیری در خصوص کاهش ساعات کار کودکان کار و خیابانی،افتتاح مرکز حمایتی-آموزشی کودک و خانواده و افتتاح مرکز حمایتی آموزشی کودکان و زنان تحت عنوان ندای مهر عنوان کرد .

حسنی به شعار سال اشاره کرد و گفت:اجرای طرح مشاوره شغلی برای تمام مددجویان،ایجاد اشتغال در قالب هایی به غیر از پرداخت وام اشتغال،پرداخت تسهیلات کارفرمایی و خویش فرمایی از هدف مندی یارانه ها و سرمایه کار بلاعوض از اقداماتی است که در این راستا انجام می شود .

کارشناس مسئول حوزه اجتماعی بهزیستی شهرستان بیرجند اظهار کرد:61 مهد کودک تحت نظارت این نهاد مشغول به فعالیت هستند که 48 مهدکودک شهری و 13 مهد کودک روستایی است .

وی گفت:به 40 نفر از فرزندان ترخیصی مبلغ 194 میلیون تومان کمک هزینه ترخیص،لوازم ضروری،ودیعه مکان،ازدواج،سیسمونی و سرمایه کار بلاعوض پرداخت شده است .

حسنی افزود:طی این مدت ۱۳ نفر از کودکان شبه خانواده ازدواج کرده و تشکیل زندگی دادند.

انتهای پیام/غ

افتتاح مرکز ندای مهر برای اولین بار در بیرجند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.