شهرکرد؛

دو رتبه برتر مسابقه داستان نویسی جشنواره امام رضا (ع)

کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری حائز دو رتبه برتر مسابقه داستان نویسی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری؛ با اعلام برترین‌های بخش مسابقه داستان‌نویسی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با شرکت گروه‌های سنی ۷ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۳ سال و ۱۴ تا ۱۶ سال با محور‌های موضوعی امام رضا (ع)، وقایع زندگی ایشان و آیین‌های بومی زیارت، کودکان و نوجوانان این استان حائز دو رتبه برتر شدند.

در بخش گروه سنی ۷ تا ۱۰ سال این مسابقه، داستان «از همه جا بهتر» اثر یگانه آذری عضو کودک مرکز فرهنگی هنری شهر بن از چهارمحال و بختیاری با مربی گری فاطمه آذری به عنوان برگزیده و داستان «دفتر نقاشی» از سینا بهارلویی یان چشمه‌ای عضو پاسخگوی مرکز آفرینش‌های ادبی این استان با مربی گری عصمت هاشمی به عنوان شایسته تقدیر شناخته گردیدند.

گفتنی است: در این گروه سنی، استان‌های زنجان، چهارمحال و بختیاری و گیلان هر کدام با یک اثر برگزیده و استان اردبیل با دو اثر و استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و اصفهان هم با یک اثر شایسته تقدیر شدند.

در این مسابقه، پنج هزار و ۸۸۷ نفر با ارائه هفت‌هزار و ۹۷۱ اثر از سراسر کشور شرکت کردند که ۴۷۲ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال و ۱۳ اثر به عنوان برگزیده و ۲۵ اثر به عنوان شایسته تقدیر و در بخش ویژه فراگیر (آثار کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه) نیز دو اثر به عنوان آثار قابل تقدیر شناخته شد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) طبق روال همه‌ساله در ایام دهه کرامت و سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود که افتتاحیه این دوره از جشنواره، در روز سه شنبه ۳ مردادماه امسال برابر با اول ماه ذی‌القعده در قم و اختتامیه آن در روز جمعه ۱۳ مرداد برابر با ۱۱ ذی‌القعده سالروز میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس خواهد بود.
 
یادآور ‌می‌شود: فاطمه نصیری، زهرا فتحی و مریم طالبی اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری هفشجان با مربیگری بهار ملک پور و با ارائه نشریه «هشت قدم تا خورشید»، عنوان برتر مسابقه نشریه نگاری (کاغذی) پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را هم کسب کردند.

فراخوان کارگروه کودک و نوجوان این جشنواره در بخش‌های فرهنگی شامل نشریه‌نگاری، کتاب‌سازی و کاردستی، قصه‌گویی، ادبی (شعرسرایی)، داستان‌نویسی و هنری (سرود، پویانمایی) منتشر شد.

انتهای پیام/ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار