تمجید هنیه و مشعل از اردوغان در نخستین سالگرد کودتای نافرجام ترکیه

در نخستین سالگرد کودتای نافرجام ترکیه، رؤسای کنونی و سابق دفتر سیاسی جنبش حماس، مواضع رئیس‌جمهور ترکیه را در قبال فلسطین ستودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، در نخستین سالگرد کودتای نافرجام ترکیه، اسماعیل هنیه و خالد مشعل، رؤسای کنونی و سابق دفتر سیاسی جنبش حماس، مواضع رئیس جمهور ترکیه را در حمایت دائمی از قضیه فلسطین ستودند.

اسماعیل هنیه در نامه‌ای که برای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، فرستاد گفت روز هجدهم ژوئیه سال گذشته (بیست و پنجم تیر ۹۵) در ترکیه، درسی الهام‌بخش برای همه ملت‌های جهان مخصوصا آنهایی است که برای خلاصی از استبداد و ظلم و مبارزه در راه آزادی و کرامت می‌کوشند. در این روز، تلاش برای کودتا علیه اردوغان ناکام ماند.

او در نامه خود ضمن تبریک از جانب خود و ملت فلسطین به مردم ترکیه تاکید کرد ملت این کشور با پیروزی بر قدرت سلاح، به اسوه حقانیت تبدیل شد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خطاب به اردوغان نوشت: خنثی کردن کودتا نشانگر پرشکوه‌ترین معانی رهبری و فداکاری شماست.

هنیه در ادامه، از آنچه در اثر اقدامات رژیم صهیونیستی بر بیت‌المقدس و مسجدالاقصی می‌گذرد نوشت و به این موضوع که اشغالگران از جمعه گذشته، مسجدالاقصی را بسته‌اند، اشاره کرد.

خالد مشعل نیز گفت ترکیه همواره به مسائل امت اسلام مخصوصا فلسطین توجه داشته و با تلاش برای شکستن محاصره غزه، فرزندان خود را در این راه به عنوان شهدای کشتی مرمره تقدیم کرده است.

او در اظهارات تلویزیونی که به مناسبت نخستین سالگرد کودتای نافرجام ترکیه، از شبکه‌های تلویزیونی این کشور و پایگاه‌های وابسته به حماس منتشر شد گفت: ما به ترکیه افتخار می‌کنیم و به آن وفادار خواهیم ماند. برایش آرزوی خیر داریم و فکر و قلبمان با این کشور است و امیدواریم مسیر خود را در راه پیشرفت ادامه دهد و توطئه‌های داخلی و خارجی مانعش نشود.

رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس از رئیس جمهور ترکیه خواست فلسطین، مسجدالاقصی و مسائل امت اسلام را همواره در ذهن خود و تصمیم‌گیری‌هایش در نظر بگیرد و با اشاره به آنچه بر مسجدالاقصی می‌گذرد یادآوری کرد که این مکان در معرض خطر شدید قرار دارد.

مشعل با اشاره به اینکه ملت و ریاست جمهوری ترکیه در مهار کودتا شجاعت زیادی نشان دادند، هشدار داد که ترکیه هنوز در معرض خطر است؛ زیرا کشوری است که در آن دموکراسی، آزادی، اقتصاد، رفاه، ‌ توسعه، بیداری، ارزش و اخلاق وجود دارد و از مسائل ملت‌ها و امت اسلامی حمایت می‌کند.

او تاکید کرد ترکیه قادر به خنثی‌سازی همه توطئه هاست.

بنابراین گزارش، یک سال قبل تلاش نافرجامی برای کودتا در ترکیه از سوی نیروهایی از ارتش صورت گرفت که دولت اردوغان آن‌ها را وابسته به سازمان فتح‌الله گولن معرفی کرد.

انتهای پیام/

هنیه و مشعل از اردوغان تمجید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار