اردوغان: سران غربی دو انتخاب دارند یا ترکیه را محترم بشمارند و یا اینکه در کنار تروریست‌ها بایستند

رئیس‌جمهور ترکیه در سالگرد کودتای نافرجام این کشور بر اهمیت تحویل فتح‌الله گولن و طرفدارانش از سوی واشنگتن به آنکارا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از القدس العربی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به مناسبت سالگرد کودتای نافرجام ترکیه در مقاله ای نوشت سران کشورهای غربی دو انتخاب دارند، نخست اینکه ترکیه را محترم شمارند دوم اینکه در کنار تروریست ها بایستند.

وی تاکید کرد، هیچ دلیلی برای خیانت ترکیه در دوستی با کشورهای غربی وجود ندارد و مردم این کشور از همه اقشار با افرادی که قانون را هدف گرفتند و شهروندان بی گناه را به گلوله بستند و پارلمان را بمباران کردند مخالف هستند.

اردوغان بر اهمیت تحویل فتح الله گولن و طرفدارانش تاکید کرد و گفت حزب عدالت و توسعه از زمانی که روی کار آمد اصلاحات بسیاری مانند افزایش قدرت مسئولان منتخب مردم در برابر مخالفان داخلی را انجام داد.

وی شکست کودتای ترکیه را به نقطه تحولی در تاریخ دموکرات ها توصیف کرد و تاکید کرد این واقعیت، منبع الهام مردمی است که دوست دار آزادی در جهان هستند.

اردوغان در ادامه افزود کشورهای غربی آنچنان که شایسته است نتوانستند حوادثی مانند کودتای ترکیه را محترم بشمارند و سران این کشورها به جای تشویق مردم به همراهی با شهروندان از آنها خواستند تا تنها نظاره گر باشند.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به «فتو» و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای (25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است. در کودتای نافرجام ترکیه، 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
سلامت
۰۹:۱۷ ۲۵ تير ۱۳۹۶
واقع که ... دیگ به دیگ می گه روت سیاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۵ تير ۱۳۹۶
دیکتاتور تا حالا صد هزار کارمند از بخشهای مختلف اخراج و زندانی کرده حالا هم اظهار دموکراسی میکنه
آخرین اخبار