رییس شبکه دامپزشکی بشرویه؛

واکسیناسیون 65 هزار دام در بشرویه

65 هزار رأس نوبت سر دام در شهرستان بشرویه واکسینه شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛عبدی،رییس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 65 هزار رأس نوبت سر دام سبک و سنگین شهرستان در اجرای طرح ایمن سازی دام ها در برابر بیماری هایی نظیر آبله و تب برفکی واکسینه شدند.

وی افزود:یکی از مهم ترین مسائلی که در واکسیناسیون دام ها دنبال می شود مبارزه با بیماری های مشترک دام و انسان نظیر بروسلوز(تب مالت) و هاری است.

رییس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: در بخش بیماری های مشترک دام و انسان از جمله تب مالت و هاری 15هزار و 400 نوبت سر دام واکسینه شدند.

عبدی نیز از اجرای عملیات تست سل و بروسلوز از 150 رأس دام سنگین خبر داد و افزود: بروسلوز از جمله بیماری های عفونی واگیر است که از دام به انسان نیز منتقل می شود و آسیب زیادی را به صنعت دامپروری می زند.

وی گفت: در زمینه بیماری های دام از جمله آبله و تب برفکی نیز 49 هزار و 600 نوبت سر دام واکسینه شدند.

رییس شبکه دامپزشکی بشرویه تب مالت را از مهم ترین بیماری های مشترک دام و انسان دانست و افزود: خطر بیماری هاری از این جهت است، دام یا انسانی که به این بیماری مبتلا شود، بهبودی حاصل نمی کند.

عبدی گفت:عملیات واکسیناسیون و مایه کوبی دام های سبک و سنگین در بشرویه علیه بیماری های دامی توسط دو گروه شبکه دامپزشکی شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام رایگان انجام می شود، افزود: همکاری و مساعدت تنگاتنگ دامداران، شبکه دامپزشکی را در انجام واکسینه کردن دام ها که در ارتباط نزدیک با سلامت و بهداشت جامعه انسانی منطقه است، یاری می کند.
انتهای پیام/ب


مبارزه با بیماری های دام در بشرویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.