دردسر خودروهای آلاینده این بار گریبانگیر «دایلمر» شد

دادگاهی در اشتوتگارت، کمپانی «دایلمر» را به فروش بیش از یک میلیون خودروی آلاینده در بازار اروپا و آمریکا متهم کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ دادگاه اشتوتگارت پس از بررسی پرونده کمپانی دایلمر، این خودروساز مطرح را به تولید و فروش بیش از یک میلیون دستگاه خودرو با آلایندگی بیشتر از سطح استانداردهای جهانی به بازارهای اروپا و آمریکا محکوم کرد.

دادستان‌های اشتوتگارت دو ماه پیش از سایت کمپانی دایلمر در آلمان بازدید کردند و در حین تحقیقات متوجه شدند سطح آلایندگی محصولات از آنچه در تبلیغات دایلمر ادعا می‌شود بسیار بالاتر بوده و حتی در سامانه تست خروجی گازهای اگزوز مدل‌های بنزینی نیز دست‌کاری شده است.

تحقیقات تکمیلی نشان داد بسیاری از مدل‌های لوکس مرسدس بنز نیز دارای مشکل آلایندگی هستند. این محصولات آلاینده بین سال‌های 2008 تا 2016 در بازارهای اروپا و آمریکا به فروش رسیدند.

انتشار این خبر در مطبوعات آلمان بلافاصله موجب سقوط 3.5 درصدی شاخص سهام دایلمر در بازار بورس فرانکفورت شد. البته دادستان‌های اشتوتگارت اعلام کردند مقامات دایلمر نهایت همکاری را با آنها برای تکمیل پرونده به کار بستند.

کمپانی فولکس واگن آلمان نیز سپتامبر 2015 به تقلب گسترده در فروش محصولاتی آلاینده در بازار آمریکا متهم شد. فولکس واگن بابت این رسوایی متحمل زیان گسترده‌ای شد؛ اما هنوز مشخص نیست کمپانی دایلمر تا چه اندازه از حکم صادر شده خسارت خواهد دید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار