اردبیل؛

اردبیل میزبان سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن،‌عترت و نماز دانش‌آموزی کشور

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن،‌ عترت و نماز دانش‌آموزی کشور به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مصطفی کافی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: این مسابقات از 20 تا 23 تیر ماه برای  برادران  و از 25 تا 28 تیر ماه برای دختران دانش‌آموز برگزار می‌شود که دانشگاه محقق اردبیلی میزبان این رقابت‌ها خواهد بود.

وی با یبان اینکه بیش از هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان، داوران و عوامل اجرایی در برگزاری این مسابقات یاریگر ما خواهند بود، گفت: پذیرش  و استقبال از میهمانان 20 تیر ماه انجام می‌شود و آیین افتتاحیه این مسابقات ساعت 18 روز 20 تیر ماه در سالن ولایت اردبیل برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه احکام و انشای نماز به صورت مجزا برای دختران و پسران دانش‌آموز برگزار خواهد شد که 23 تیرماه اختتامیه مسابقات پسران در سالن ولایت برگزار خواهد شد.

کافی با بیان اینکه افتتاحیه مسابقات دختران نیز 25 تیرماه از ساعت 18 عصر در سالن ولایت خواهد بود گفت: این رقابت‌ها برای دختران دانش‌آموز تا 28 تیر ماه ادامه خواهد داشت.

وی از برگزاری گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت بدنی سراسر کشور به مدت دو روز به میزبانی اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این گردهمایی روزهای 26  27 تیر ماه با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: این گردهمایی در خانه معلم اردبیل به مدت دو روز برگزار می‌شود که قطعا در این گردهمایی مباحث مختلف برای سال تحصیلی جدید مطرح خواهد شد.

کافی با بیان اینکه از هر استان در این مسابقات 17 نفر دانش‌آموز، مربی و سرپرست حضور خواهند داشت، افزود: محل برگزاری آزمون در دانشگاه محقق اردبیلی خواهد بود و ما در تدارک فضای مناسب برای برگزاری این مسابقات و برپایی غرفه‌های عرضه محصلات فرهنگی و تربیتی و آلاچیقی برای معرفی ظرفیت‌های بومی استان اردبیل هستیم.

وی عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم در سایه برگزاری این رویداد کشوری که با همکاری و همراهی تمام نهادها و دستگاه‌ها برگزار می‌شود بتوانیم با برگزاری برنامه‌های جانبی همچون بازدید دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان این رویداد از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیل، شورابیل، سرعین و فندقلو بتوانیم قالبیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان اردبیل را معرفی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: قطعا هزار و 500 نفر از عوامل شرکت کننده در این مسابقات و گردهمایی سفیران ما برای معرفی بیشتر استان اردبیل در سطح ملی خواهد بود که امیدواریم با همراهی اتحاد و همدلی مسوولان به شایستگی این اتفاق در معرفی توانمندی‌های استان اردبیل بیفتد.

کافی بیان کرد: ما در بخش پژوهشی میزبان این دو رقابت‌ها خواهیم بود و قطعا سعی ما بر این است تا در این فرصت به دست آمده بتوانیم برای دانش‌آموزان و معاونان پرورشی میزبان شایسته باشیم تا این رویداد به بهترین شکل برگزار شود.

وی گفت: سی و پنجمین دوره مسابقه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی سراسری کشور بعد از برگزاری مراحل مدرسه‌ای منطقه‌ای و استانی در بخش پژوهشی در اردبیل برگزار می‌شود که در گروه پسران 495 نفر و دختران و 495 نفر در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

 

انتهای پیام/ح

مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان کشور از فردا در اردبیل برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.