اردبیل؛

اردبیل میزبان مسابقات کشوری قرآن و عترت

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان به میزبانی استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود و منتخبان مرحله استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۴ رشته  شامل قرائت قرآن، ترتیل قرآن،   حفظ قرآن،   حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء،   حفظ کل،   تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه،   احکام،   انشای نماز، اذان و مداحی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی، رشد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان، ایجاد انس و الفت بین ائمه اطهار و دانش‌آموزان، زمینه‌سازی برای ترویج مسائل قرآنی و زمینه‌سازی برای بهره‌مندی از مفاهیم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از اهداف این رویداد قرآنی است.

ناصری با بیان اینکه این رقابت‌ها از ۲۰ تیر تا  ۲۸ تیرماه ۹۶ برگزار می‌شود، افزود: ۵۰۰ دانش‌آموز پسر و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر در این مسابقات حضور خواهند یافت.

وی به همکاری ۱۳۲ مربی در این مسابقات اشاره کرد و گفت: ۱۱۲ داور و ۱۵۰ نفر عوامل اجرایی نیز در برگزاری این مسابقات مشارکت دارند.  

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.