شامگاه گذشته؛

دیدار استاندار خوزستان با پیشکسوتان اهل قلم

استاندار خوزستان به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت 14 تیر ماه (روز قلم) با 3 تن از پیشکسوتان این عرصه در خوزستان دیدار نمودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در این دیدارها غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با این حفیظ ‌الله ممبینی، شاعر و داستان‌نویس گفت و گو کرد.

 

وی به دکتر شریعتی گفت: با این اقدامتان همه را شاد کردید و این شادی مربوط به من و جامعه فرهنگ استان نیست، بلکه مربوط به جامعه فرهنگ کشور است و این جامعه مطلع می‌شود که استاندار و مدیر کل ارشاد خوزستان نیز به فکر جامعه قلم هستند و این اقدام شایسته روحیه نسل در حال حرکت را تقویت و آن‌ها را دلخوش می‌کند.

 

ممبینی بیان داشت: من از سوی تمامی هنرمندان از استاندار و دیگر مسئولان قدردانی می‌کنم، چرا که کاری صادقانه و با محبت را انجام دادند و افتخار می‌کنم که مسئولان ما دلواپسی و دل‌مشغولی فرهنگ را دارند و دعا می‌کنم که شما در کارهایتان موفق باشید.

 

 

در ادامه این دیدار عباس حزباوی، شاعر عرب خوزستان شعری را که برای استاندار سروده بود قرائت و آن را همراه با یک جلد قرآن نفیس به دکتر شریعتی تقدیم کرد.

 

حزباوی در ادامه این دیدار توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های انجام شده خود از جمله راه‌اندازی بخش عربی مجله سپاه ارائه داد.

 

در این نشست استاندار خوزستان خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار چاپ کتاب نقد ادبی و همچنین تواشیح‌های سروده شده توسط این شاعر شد و همچنین مقرر گردید که مبلغ 5 میلیون تومان به گروه تواشیح تحت نظر عباس حزباوی اختصاص پیدا کند.

 

 

در این دیدار همچنین غلامرضا فروغی‌نیا، روزنامه‌نگار پیشکسوت توضیحاتی در خصوص گردآوری و تالیف کتاب‌های پشت ابرهای خاکستری (یادنامه‌ای برای سردار شهیدعلی هاشمی) و سوتک (مجموعه داستان کوتاه) ارائه نمود.

 

در پایان هر 3 دیدار از سوی استاندار خوزستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اهدا لوح تقدیر و هدایا از این 3 پیشکسوت عرصه قلم تجلیل بعمل آمد.

 

در حاشیه این دیدارها غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: به مناسبت روز قلم و به احترام اصحاب این عرصه وظیفه خود دانستیم که به صورت نمادین خدمت 3 تن از نویسندگان و شاعران استان برسیم زیرا قلم آن قدر ارزشمند است که خداوند در قرآن به آن سوگند خورده است.

 

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در حد توان و بضاعتمان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌هایی برای اهل قلم داشته باشیم. از زمانی که آقای جوروند کار خود را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده است فعالیت‌ها برجسته‌ شده و نمود بیش تری پیدا کرده‌اند چرا که تلاش‌ها مضاعف بوده است.

 

شریعتی اذعان داشت: با برنامه‌ریزی که خواهیم داشت تلاش می‌کنیم که کمک‌هایی به این عرصه داشته باشیم. البته پیش از این نیز به هنرمندان و خانه هنرمندان کمک‌هایی شده است.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.