ادبیات در هفته‌ای که گذشت جایگاه قلم را گرامی داشت

ادبیات در هفته دوم تیر ماه سال جاری همزمان با فرا رسیدن روز قلم جایگاه قلم و نویسندگی را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین هفته تیر ماه سال جاری به واسطه نامگذاری روز چهاردهم تیر ماه به نام قلم و ثبت این روز در تقویم رسمی کشورمان در قالب یک برنامه بزرگ و باشکوه جایگاه قلم و نویسندگی را گرامی داشت.

بنابر این گزارش ،علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از سخنرانی که در مراسم نکوداشت روز قلم داشت، گفت: قلم نویسنده نباید بشکند و کلامش پشت دهانش ناگفته بماند.اهالی قلم آزادی بیان دارند.اما قلم همانقدر که سازنده است می تواند مخرب باشد.قلم اگر در دست اهلش بیفتد سازندگی است و اگر در اختیار نااهل قرار گیرد ویران می کند.

شایان ذکر است که جایزه قلم زرین نیز که هر ساله برگزیدگانش را در روز قلم معرفی می کرد امسال به دلیل همزمانی مراسم اختتامیه با روزهای پایانی ماه رمضان برگزاری این مراسم را به روز نوزدهم تیر ماه موکول کرد.

گفتنی است؛ از وقایع ادبی دیگر هفته‌ای که گذشت می@توان به انتشار فراخوان بیست و چهارمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی و شروع کار طرح تابستانه کتاب اشاره کرد.

خاطرنشان می‌شود این طرح در ادامه طرح‌های کتابفروشی به وسعت ایران و عیدانه کتاب برگزار می شود و یارانه کتاب را از مسیر کتابفروشی ها به دست مخاطب می رساند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار