کارشناس سیاسی در گفتگو با اسپوتنیک مطرح کرد؛

آمریکا به دنبال اجرای سناریوی خود در سوریه پیش از شکست داعش

یک کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد هدف واشنگتن از طرح اتهامات واهی علیه دمشق، تحت‌ تأثیر قرار دادن روند پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر داعش است.

آمریکا به دنبال تحمیل سناریوی خود در سوریه، پیش از شکست داعش استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «یوری زینین»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با «رادیو اسپوتنیک»، اظهار داشت ادعای هفته گذشته‌ کاخ سفید درخصوص آماده شدن ارتش سوریه برای انجام حمله شیمیایی، در راستای تلاش‌های سیاستگذاران آمریکایی برای تحت‌تأثیر قرار دادن روند پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر گروه تروریستی داعش بود.

این عضو ارشد پژوهشکده دولتی ارتباطات بین‌المللی مسکو، در این خصوص اظهار داشت: به نظر می‌رسد آن‌ها (سیاستگذاران آمریکایی) نمی‌توانند با این مسئله (پیروزهای ارتش سوریه در برابر داعش) کنار بیایند. آن‌ها با طرح بهانه‌های واهی تلاش می‌کنند نفوذ فزاینده ارتش سوریه را متوقف کنند. ظاهراً آن‌ها برای نیل به این هدف، به جز نسبت دادن چنین اتهاماتی به [دولت] سوریه چاره‌ای دیگری ندارند.

در ادامه گزارش آمده است: این کارشناس معتقد است واشنگتن (با طرح چنین اتهاماتی) امیدوار است بتواند پیش از شکست کامل گروه تروریستی داعش، سناریوی خودش را درباره دمشق اجرا کند.

یوری زینین همچنین افزود: علاوه بر این، نیروهای عراقی با کسب پیروزی در برابر تروریست‌ها در حال پیشروی به سوی مرزهای سوریه هستند. به محض اینکه هر دو کشور کنترل مرزهایشان را دوباره در دست بگیرند، ضربه‌ای شدید بر پیکره داعش وارد خواهد آمد و توانایی این گروه تروریستی برای مانور و تحرکات میان این دو کشور، تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

کاخ سفید هفته گذشته، با صدور بیانیه‌ای مدعی شد دولت سوریه در تدارک یک حمله با استفاده از تسلیحات شیمیایی است. در این بیانیه به «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، هشدار داده شد در صورت انجام این کار، ارتش این کشور بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه ادعا شده بود: آماده‌سازی یک حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه مشابه حمله شیمیایی است که 4 آوریل در خان شیخون در استان «ادلب» به‌وقوع پیوست و جان ده‌ها نفر از شهروندان غیرنظامی را گرفت.

آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور عامل حمله شیمیایی 4 آوریل در خان شیخون را بدون ارائه سند و مدرکی، دولت سوریه معرفی کردند. پس از آن بود که به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، حمله‌ای موشکی علیه یک پایگاه نظامی سوریه صورت گرفت. این نخستین دخالت مستقیم آمریکا در جنگ 6 ساله سوریه بود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۶
نبایدعقب نشینی کن تاامریکاتوسوریه بتزقدرت بگیرجنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۲ تير ۱۳۹۶
آیا هیچ سازگار موثر بین المللی برای محاکمه ی اشخاصی همانند ترامپ ،که در مسند قدرتی بزرگند،طراحی نشده است؟ اگر این افراد با تکیه بر قدرت خود ،به آسانی جنایتی رقم بزنند و استناد حقوقی معتبر بین المللی برای کار خود نداشته باشد و کسی نتواند به ایشان کاری بگیرد،این فرد با یک قاتل فراری و خطرناک چه فرقی دارد؟ دنیا به کدام سمت می رود .
آخرین اخبار