لاوروف: سازمان منع تسلیحات شیمیایی از تحقیق در مورد خان شیخون خودداری کرد

وزیر امور خارجه روسیه از عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی در قبال حمله شیمیایی در خان شیخون سوریه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی در قبال حوادث سوریه اعلام کرد که این سازمان در حادثه شیمیایی خان شیخون واکنش مناسبی نداشت.

سرگئی لاوروف گفت: سازمان منع تسلیحات شیمیایی از اعزام بازرسان به سوریه برای تحقیق در باره حادثه شیمیایی خان شیخون خودداری کرد.

وزارت خارجه روسیه روز شنبه در پایگاه اینترنتی خود به نقل از سخنان لاوروف نوشت: سازمان منع تسلیحات شیمیایی در گزارش خود اعلام کرده که اطمینان ندارد گاز خردل بکار گرفته شده در خان شیخون با بمب از هواپیما پرتاب شده باشد.

وی افزود: آنها (مقام های سازمان منع تسلیحات شیمیایی) اطلاع ندارند که گاز خردل چگونه در خان شیخون بکار گرفته شده اما در چند ماه اخیر بر اثر این حادثه شرایط به شدت متشنج شد.

وزیر خارجه روسیه گفت: در ماههای اخیر بارها در دیدار با مقام های کشورهای اروپایی در باره حادثه خان شیخون گفت وگو و استدلال های خود را در این مورد تشریح کردیم.

وی ادامه داد: شرکای اروپایی یا مقام های سازمان های بین المللی بارها به ما یادآوری کردند که در این مورد باید با آمریکا به توافق برسیم و در آن صورت وضعیت به سادگی حل و فصل می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: به همین دلیل توافق روسیه و آمریکا مهم است. در همین حال نباید قدرت های دیگر را نادیده بگیریم.

پانزدهم فروردین منابع وابسته به گروههای مسلح و تروریستی از انفجار شیمیایی در شهر خان شیخون در جنوب استان ادلب خبر دادند وهمسو با آمریکا و چند کشور غربی ضدسوری دیگر بدون ارائه دلیل و مدرک، دمشق را متهم به ارتکاب این اقدام کردند.

رسانه ها به استناد منابع خبری ضد دولتی سوریه، شمار قربانیان حادثه شیمیایی خان شیخون را 100 کشته و 400 زخمی اعلام کردند.

 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار