پس از انتقاد سر مربی والیبال از قرارداد های نجومی بازیکنان؛

آقای کولاکوویچ! فراموش نکنید، روی جاده ای از صفر به ایران آمدید

سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران در حالی مدعی شده است كه پول‌های نجومی مانعی برای پیشرفت بازیكنان ایرانی است كه صفر های قراردادش کمتر از بازیکنان نیست.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از پایان مسابقات لیگ جهانی والیبال 2017 و در شرایطی كه تیم ملی مردان ایران با نتایج نه چندان قابل قبول ، نتوانست مسابقات را با كارنامه خوبی پشت سر بگذارد، سیل انتقادات به سمت تیم ملی روانه شد.

بخش مهمی از این انتقادات نیز متوجه «ایگور كولاكوویچ» سرمربی مونته‌نگرویی و جدید تیم ملی والیبال شده بود. مربی ای كه با رزومه قوی ، حضور روی نیمكت تیم ملی والیبال ایران را انتخاب كرد و در مدت كوتاه حضورش نتوانست تاثیر چندان مثبتی روی تیم ملی ایران بگذارد. هرچند به اعتقاد بسیاری از كارشناسان هنوز برای قضاوت در مورد عملكرد كولاكوویچ زود است و بهتر است به این مربی زمان بیشتری داده شود.

قرارداد نجومی تنها برای بازیكنان نیست! / انگیزه شما چه بود آقای كولاكوویچ؟

با این حال بعد از پایان مسابقات لیگ جهانی 2017 ، ایگور كولاكوویچ، گفت وگویی با یك رسانه لهستانی انجام داد و درباره وضعیت والیبال ایران اظهاراتی داشت. او در این مصاحبه به بحث بسته شدن قراردادهای نجومی در لیگ ایران اشاره كرد و مدعی شد بازیكنان ایران به دلیل اینكه پول‌های زیاد در ایران می‌گیرند علاقه‌ای به لژیونر شدن ندارد و نیاز است كه از این قراردادها چشم پوشی كنند و راهی لیگ‌های مطرح اروپایی شوند.

این صحبت‌ها كه نوعی انتقاد از وضعیت بازیكنان ایران به شمار می‌رفت، موضوعی است كه سال‌هاست مورد بحث كارشناسان و منتقدان داخلی هم بوده و به واقع انتقادی صحیح و به جا محسوب می‌شود. اما شنیده شدن این صحبت‌ها از سوی یك مربی كه قطعا یكی از انگیزه‌های خودش نیز از حضور در ایران مبلغ قرارداد بالا بوده است، كمی عجیب به نظر می‌رسد.

آقای كولاكوویچ نباید فراموش كند كه خودش هم مدتی بدون تیم بوده است و قطعا مبلغ پیشنهادی بالا از سوی فدراسیون ایران او را ترغیب كرده است كه به ایران بیاید.

همه ما قبول داریم كه قراردادهای نجومی در بسیاری از موارد موجب ركود والیبال شده است و خیلی از بازیكنان را والیبال زده یا بهتر است بگوییم «تیم ملی زده» كرده است. اما رفع این موضوع كه مهم‌ترین راهكارش تعیین سقف قرارداد برای به خدمت گرفتن بازیكنان است، نیازمند زمان، برنامه‌ریزی و ریشه‌یابی اصولی و ارائه راهكار‌های مدت دار است.

 

قرارداد نجومی تنها برای بازیكنان نیست! / انگیزه شما چه بود آقای كولاكوویچ؟

با این حال و با وجود اینكه انتقاد ایگور كولاكوویچ به وضعیت لژیونر شدن بازیكنان انتقادی درست است اما بهتر بود رطب خورده منع رطب نكند.

آقای كولاكوویچ! تیم ملی والیبال ایران مسابقات مهمی همچون جان بین قاره‌ای را پیش رو دارد، بهتر است توان خود را در مدت باقی‌مانده تا آغاز مسابقات، روی وضعیت تیم ملی متمركز كنید تا نتایج ضعیف لیگ جهانی تكرار نشود. چون این بار كارشناسان ،منتقدان و اهالی والیبال، دیگر كمبود زمان و فرصت كافی را به عنوان بهانه خوبی برای نتیجه نگرفتن شما نمی‌پذیرند.

انتهای پیام/

ادعای كولاكوویچ درباره قراردادهای نجومی بازیكنان ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار