پاسور سابق تیم ملی والیبال:

بازیکن سالاری در تیم ملی موج می زند

امیر حسینی گفت: متاسفانه هیچ گاه در تیم ملی از بازیکن جایگزین استفاده نشد و هر وقت یکی از اعضای تیم ملی مصدوم شد انقدر صبر کردند تا مصدومیتش برطرف شود.

امیر حسینی  : بازیکن سالاری در تیم ملی موج می زندامیر حسینی ملی پوش سابق تیم والیبال در گفتگو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در لیگ امسال هماهنگی بین ملی پوشان ایران وجود نداشت؛ این در حالی است که در سال های گذشته اگر بازیکنی مصدوم می شد و به هر دلیلی در اختیار تیم نبود؛ نفرات جایگزین به راحتی جای خالی آن ها را پر می کردند و خلا بازیکن فوق به چشم نمی آمد.

عملکرد بازیکنان ضعیف تر از چیزی بود که تصور می کردیم

پاسور سابق تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه افزود: متاسفانه عملکرد والیبالیست های ما به مراتب ضعیف تر از نمایشی بود که تصور می کردیم؛ آن ها همانند سال های گذشته عملکرد مناسبی در لیگ جهانی نداشتند و اثری از طراوات و جنگندگی که همواره تیم ملی در لیگ جهانی به نمایش می گذاشت؛ وجود نداشت.

وی افزود: در دوره حضور خولیو ولاسکو به عنوان مربی تیم، همه بازیکنان تقریبا به یک میزان بازی می کردند و همین باعث می شد که رقابت بین آنها ایجاد شود؛ ضمن این که همین موضوع باعث تداوم طراوت بازی آن ها می شد؛ اما امسال کولاکوویچ؛ به شش بازیکن اصلی بسنده کرده بود و همین امر کار برای بازیکنان جوانتر که شایسته حضور در ترکیب تیم ملی بودند را سخت کرده بود؛ البته یکی از نکات مثبت تیم ملی در این مسابقات درخشش معنوی نژاد بود که نشان داد می توانیم روی بازیکنان جوان تا چه میزان حساب باز کنیم.

والیبال ایران دچار بازیکن سالاری شده است

امیر حسینی افزود: متاسفانه والیبال ایران دچار بازیکن سالاری شده است و به نظر می رسد برخی از بازیکنان برای امور تیم، تعیین تکلیف می کنند. زمانی که ایران در هفته اول رقابت ها پس از قبول دو شکست، در برابر لهستان با بازیکنان ذخیره‌ها وارد زمین شد و از کاپیتان معروف و سایر بازیکنان خبری نبود؛ تصورات بر این بود که شکست بد دیگری در انتظار والیبال ایران است اما بازیکنان ذخیره با همه توانشان اولین پیروزی را برای ایران کسب کردند و اگر همین روند را در ادامه بازی ها شاهد بودیم؛ حداقل، اگر شکستی هم سهم ایران می شد؛ پشتوانه سازی مناسبی برای تیم ملی به وجود می آمد.

وی همچنین در قبال موضع فدراسیون علیه منتقدان افزود: متاسفانه فدراسیون والیبال هم نسبت به نقدها موضع گیری جالبی ندارد و اطراف تیم ملی والیبال، دیواری ساخته است که هیچکس حق اظهار نظر در مورد آن را ندارد. فدراسیون باید به این باور برسد که دوران پوست اندازی والیبال فرارسیده است؛ اگر فدراسیون سال ها برای بازیکنان کهنه کار تیم ملی سرمایه و وقت صرف کرده است؛ حالا باید برای بازیکنان جوانتر هزینه کند؛ نه اینکه همچنان به رویه سابق خود ادامه دهد و مربی هیچ حقی در مورد بازیکنان نداشتند باشد و عده ای در مورد این موضوع تصمیم بگیرند. موضوعی که در زمان حضور ولاسکو و لوزانو در تیم ملی رخ نداد اما امسال در تیم کولاکوویچ به وقوع پیوست و ایران در اکثر زمان مسابقاتش، با یک ترکیب ثابت به زمین رفت و به نظر می رسید کادر فنی تمایل چندانی به تغییر نداشت.

باید در لیگ جهانی امسال جوانگرایی صورت می‌گرفت

حسینی در پایان عنوان کرد: اگر به فکر ساختن نسل جدید والیبال ایران هستیم، باید در لیگ جهانی امسال جوانگرایی صورت می‌گرفت؛ مسئله ای که در سایر تیم‌های بزرگ جهان، به صورت مناسب و منطقی رخ داد. در حال حاضر چند ماه تا شروع مسابقات جام بین قاره‌ای فرصت داریم و معتقدم برای بهبود شرایط تیم ملی، کولاکوویچ باید از روی نام‌ها عبور وشایسته ترین ها را به تیم ‌ملی دعوت کند. اگر نسل جدید روی کار بیایند؛ می توانیم به آینده والیبال ایران امیدوار باشیم؛ همچنین فضای ادامه کار با تیم ملی برای این مربی مناسب تر خواهد شد. اگر این اتفاق رخ ندهد در مسابقات جام بین قاره ای در جا خواهیم زد و رفته رفته والیبال کشورمان به بحران خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۱ ۱۸ تير ۱۳۹۶
راست میگه...به وضوح میشه دید...
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۱۲ ۱۱ تير ۱۳۹۶
درعجبم تو همه رشته ها وحتی ادارات هرکسی رو برمیدارن .میگن بازکن سالاری وافشاگری میکنن .بابا برگردونین اگه گفتن چیزی .از هم تعریف میکنن .این نفس اماره میباشد .افشاگری .وای خدا .
آخرین اخبار