مرحله دوم استانی مسابقات قرآن و عترت دانش اموزان استان در نقده برگزار شد

۲۸۰ دانش آموز برتر مدارس مقاطع متوسطه دوره اول و دوم از سراسر آذربایجان غربی در دومین مرحله‌ی سی وپنجمین دوره مسابقات قرآن وعترت به رقابت پرداختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛آیین افتتاحیه مرحله دوم استانی، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نمازبا حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، امام جمعه نقده و سایر مسئولین ادارات و مربیان و داوران و دانش آموز برتر مدارس مقاطع متوسطه دوره اول و برگزار شد.

قدرت اله قاسمی، معاون پرورشی وفرهنگی استان در این مراسم با بیان اینکه انسان تسلیم غرایز نشده و در حد اعتدال به آن‌ها پاسخ دهد؛ اظهار کرد: انسان نباید تسلیم محیط و فضای حاکم بر آن شود و باید همواره بر خود و ایمانش تکیه کند.

وی با بیان اینکه نباید در قضاوت‌ها تعجیل کنیم؛ گفت: مثبت فکر کردن می‌تواند انسان را از بحران‌ها عبور دهد.

قاسمی خاطر نشان کرد: بحران معنا در سایه سه منشور نورانی قرآن، عترت و احکام دیگر وجود نخواهد داشت و انسان در پناه این سه منشور نورانی در زندگی و آخرت سعادتمند خواهد شد.

محمد تقی سلطانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نقده در این خصوص گفت: این دوره از مسابقات در دو بخش دختر و پسر به میزبانی منطقه نقده در هنرستان کشاورزی شهید اسماعیلی و تیز هوشان فرزانگان به صورت همزمان برگزار گردید.

سلطانی افزود: مسابقات قرآن عترت و نماز این مرحله با شرکت حدود ۹۰ نفر از دانش آموزان دختر در ۷ رشته (قرائت، حفظ، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، احکام، انشاء نماز و مفاهیم) با شرکت ۱۹۰ دانش آموز پسر علاوه بر رشته‌های فوق، اذان و مداحی نیز برگزار گردید.

در ادامه مراسم حجه الاسلام حیدری زاد امام جمعه شهرستان نقده، ضمن قدردانی از دانش آموزان و اساتید قرآنی توصیه کرد با اندوخته‌های معارف قرآنی آماده فراگیری مراجع بلندی از معارف باشند.

وی افزود: قرآن، همه انسان‌ها را که بتوانند زمینه لازم برای هدایت قرآنی را در خود فراهم کنند به استوارترین مسیر زندگی هدایت می‌کند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.