اردبیل؛

اردبیل پایین‌ترین آمار زندانیان تحت قرار را در کشور دارد

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: اردبیل با ۱۳ درصد کم‌ترین آمار زندانیان تحث قرار را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مراد فتحی، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل افزود: متاسفانه عدم وجود زیرساخت‌های اقتصادی و وجود مشکلات مالی یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد جرم در جامعه است و دولت باید راه‌کار تاثیر‌گذاری در این رابطه داشته باشد.

وی افزود: اردبیل با ۱۳ درصد کم‌ترین آمار زندانیان تحث قرار را در کشور دارد که نشان دهنده سرعت رسیدگی بالا به پرونده‌های قضایی و عدم بلاتکلیفی محکومین است.

فتحی تصریح کرد: امسال با کمک مردم و ستاد دیه استان ۸۷ نفر از زندانیان جرایم مالی غیر عمد آزاد شدند که مبلغ جرم آنها در حدود ۳ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه دو پرو‌ژه ملی زندان خلخال و پارس آباد در حال اجرا است بیان کرد: سال گذشته برای ۶۰۰ نفر از از طریق شورای حل اختلاف رضایت گرفته شد که بسیاری از آنها در زمینه محکومیت‌های مالی بوده است.

 مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل با اشاره به اینکه کمتر از ۳ درصد زندانیان استان زن هستند ادامه داد: میزان بازگشت دوباره به زندان در سطح استان کمتر از ۱۵ درصد است که این مساله نشان دهنده کاهش میل به انجام تخلف در زندانیان سابقه دار است.

فتحی افزود: سال گذشته به ۶۰ نفر از زندانیان آزاد شده وام‌های خود اشتغالی به مبلغ ۶۳۰ میلیون تومان اعطا شده که در راستای کاهش جرم بعد از آزادی زندانیان انجام گرفته است.

وی گفت: اقدامات مناسبی در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی، ورزشی و هنری در زندان‌ها انجام می‌گیرد که در برگزاری و تاثیرگذاری این برنامه‌ها حایذ رتبه‌های برتر در سطح کشوری بوده‌ایم.

 مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: مواد مخدر و محکومیت‌های مالی در ردیف اول و دوم بالاترین میزان تخلفات در سطح استان قرار دارد که با کنترل ورودی‌های مواد مخدر این میزان در سال‌های اخیر کاهش چشم‌گیری داشته است.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.