اصفهان؛

وظایف تبلیغات اسلامی ریل‌گذاری و ترسیم نقشه تبلیغات دین است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان گفت: وظابف تبلیغات اسلامی ریل‌گذاری و ترسیم نقشه راه تبلیغات دین، هدایت، نظارت و ساماندهی امور تشکل‌های دینی، قرآنی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،یزدان‌بخش قاسمی  به مناسبت سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف شناساندن چهره واقعی دین اسلام در جامعه، یکم تیرماه سال 1360 به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شد.

وی با اشاره اینکه یکی از ارکان مهم تبلیغ اعزام مبلغ است و سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا نقش اعزام و سازمان دهی امور مبلغان را برعهده دارد، افزود: بستر تبلیغات دین در مراکز مهم جمعیتی از قبیل روستاها، مساجد، شهرها و هیأت‌های مذهبی به شیوه چهره به چهره و با استفاده از امکانات و تجهیزاتی مانند پاورپوینت و کارتابل برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان با اشاره به اینکه دو رکن اساسی برای محتوای تبلیغ دینی قرآن و روایت اهل بیت است، بیان داشت: در کنار این دو رکن اساسی در داستان‌ها در کلام بزرگان و مطالب تبیین کننده و آموزه‌های دینی مانند شعر استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان در راستای تبلیغات دینی، هدایت، نظارت و ساماندهی تشکل‌های دینی و قرآنی در حال فعالیت است و در همین راستا سه مجموعه مردمی در اداره تبلیغات اسلامی شکل گرفته است.

قاسمی با بیان اینکه کانون مداحان با بیش از یک‌صد عضو و شورای هیأت‌های مذهبی با عضویت 100 هیأت در حال فعالیت هستند،  افزود: کانون مداحان و هیأت‌های مذهبی به صورت ماهانه در راستای تصمیم‌گیری برای اجرای برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف در فصول سال برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه مسؤول کانون مداحان با هدف نظارت بر عملکرد مداحان به مدت 4 سال از بین مداحان انتخاب می‌شود، بیان داشت: مسؤول شورای شورای هیأت‌های مذهبی در بین اعضای هیأت‌های مذهبی برای مدت یک سال انتخاب می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان با بیان اینکه در حال حاضر 5 مؤسسه قرآنی و 8 خانه قرآنی روستایی در شهرستان فعال است، افزود: از زحمات مسؤولان و مربیان قرآنی در سطح شهرستان قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ در مناسبت‌های ملی و مذهبی از دیگر وظایف تبلیغات اسلامی است، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 130 مبلغ دینی به مساجد شهرستان اعزام شدند، 30 مبلغ از حوزه علمیه  قم و اصفهان به شهرستان سفر کردند، 4 نفر از خواهران مبلغه از قم  و مابقی مبلغین از طلاب طرح هجرت و اساتید حوزه علمیه آیت اله گلپایگانی و امام خمینی(ره) بودند.

قاسمی با بیان اینکه  98 درصد مساجد شهرستان دارای امام جماعت است، بیان کرد: کار فرهنگی عزمی راسخ همراه با عشق و علاقه و اخلاص عمل را می‌طلبد، در راستای برگزاری کلاس‌های قرآن و معارف دینی نیازمند مساعدت خیرین و مردم هستیم.

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ طرح هجرت به صورت بلند مدت و کوتاه مدت در شهرستان انجام می‌شود، افزود: در طرح هجرت بلند مدت مبلغان پس از تشکیل پرونده از قم  به مدت بیش از یک سال با حضور خانواده در شهرستان حضور می‌رسانند.

قاسمی بیان کرد: امسال در مراسم معنوی اعتکاف هزار و 500 نفر در 11 مسجد شهرستان معتکف شدند، که 70 درصد آنان را جوانان و نوجوانان تشکیل دادند.

 با اشاره به اینکه وظیفه کلی تبلیغات اسلامی ریل‌گذاری و ترسیم نقش راه تبلیغی، هدایت، نظارت و ساماندهی امور تشکل‌های دینی و قرآنی است، تأکید کرد: برای تقویت دین نیاز به هزینه است که نیازمند مساعدت و کمک مردم و دولت است، در آیه 33 سوره احزاب پاداش و ارزش امر تبلیغ دین در جامعه بیان شده است.                                                                          

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر از سوی بسیج سازندگی و کمک خیرین خانه‌های عالم در روستاهای شهرستان برای اقامت مبلغان ساخته شده است، بیان کرد: ساختمان اداری و مجتمع فرهنگی تبلیغات اسلامی در سال 91 در زمین به مساحت 750 متر مربع و با زیر بنای 244 متر کلنگ‌زنی شد و در حال حاضر در سه طبقه در حال ساخت است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.