اصفهان؛

افزایش اعزام مبلغان دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: بیش از 70 هزار نفر روز اعزام مبلغ در سال 95 انجام شده که نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی  امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت حضور مسلمانان در عرصه میدانی راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: شاهد هستیم صهیونیست بین‌الملل با استفاده از حربه‌های تبلیغاتی و سیاسی توانسته کشورهای مسلمان منطقه را درگیر ناامنی و جنگ داخلی کند.

وی با بیان این که مشغول شدن کشورهای مسلمان، حاشیه امنی را برای رژیم اشغالگر قدس ایجاد کرده است، افزود: نویدی که رهبر انقلاب از نابودی زودهنگام این غده سرطانی دادند همه را موظف می‌کند با حضور در صحنه، فریاد تظلم خواهی مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم و هر چه این حضور پررنگ تر باشد فروپاشی این رژیم سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به حمله موشکی سپاه به داعش از این عمل تقدیر و تاکید کرد: این امنیت موجود در کشور ثمره تلاش‌های نیروهایی است که مخلصانه در این مسیر مجاهدانه تلاش می‌کنند.

اروجی با اشاره به ضرورت وجود سازمان تبلیغات، گفت: تبلیغ صحیح دین اسلام از ابتدای انقلاب به عنوان دغدغه‌ای اساسی وجود داشت که با همین هدف در اول تیرماه 1360 با دستور تاریخی امام سازمان تبلیغات کار خود را آغاز کرد.

وی سازمان تبلیغات را انقلابی و ولایی دانست و توضیح داد: انقلابی بودن این سازمان از این جهت است که پس از انقلاب به وجود آمده و تا پیش از آن چنین عنوانی وجود نداشت و ولایی بودن از این منظر که حکم ریاست این سازمان توس شخص مقام معظم رهبری صادر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان این که گروه‌های هدف این سازمان به 4 گروه تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: بخش اول تبلیغ دین شامل ائمه جماعات، فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران و مبلغان سنتی هستند.

وی اضافه کرد: تشکل‌های دینی قشر دیگری شامل هیأت مذهبی، مداحان، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های اسلامی، گروه سوم جامعه قرآنی مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرانی، مربیان و اساتید قرآن، جمعیت بانوان فرهیخته دینی که به صورت پویا در تمامی استان‌ها فعالیت دارند، کسانی که از لحاظ علمی حداقل سطح چهار حوزه و کارشناسی ارشد هستند.

اروجی دبیرستان‌های علوم و معارف صدرا از مهم‌ترین آثار وجود سازمان تبلیغات دانست و عنوان کرد: استان اصفهان از لحاظ تعداد مدارس رتبه دوم کشور داشته و در حال حاضر 11 باب دبیرستان دخترانه و پسرانه با همکاری آموزش و پرورش فعالیت دارند که 781 دانش آموز در این مدارس به صورت تخصصی رشته علوم و حدیث را در دوره متوسطه اول و دوم می‌آموزند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، اقامه نماز جماعت به صورت سه وعده، سخنرانی عمومی با موضوع احکام و عقاید، آموزش قرآن کریم، مشاوره مذهبی برای خانواده‌های و جوانان، نظارت بر کتابخانه‌های دینی و دیگر موضوعاتی که در این حوزه وجود دارد، از وظایف مبلغانی است که به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.

وی با اشاره استقبال روحانیون برای تبلیغ دین مبین اسلام اضافه کرد: بیش از 70 هزار نفر روز اعزام در سال 95 انجام شده که نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است؛ گفتمان‌های دینی با اولویت موضوعاتی همچون آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، سواد رسانه‌ای و ... از جمله مباحث مطرح شده توسط مبلغان دینی است.

اروجی تصریح کرد: در سال 95 حدود هزار گفتمان همایشی و کارگاهی برگزار شده که 41 هزار نفر مخاطب داشته است، همچنین ستاد تفسیر استان اصفهان شکل گرفته و در 150 مسجد استان، حلقه‌های تفسیر قرآن به صورت مستمر در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد:420 کانون فرهنگی تبلیغاتی و 25 انجمن اسلامی در استان اصفهان مجوز فعالیت دارند، همچنین 4700 مداح برادر و خواهر با ثبت‌نام در سایت طوبا به صورت رسمی از سازمان تبلیغات مجوز فعالیت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: رویکرد کلی عدم ورود حاکمیت به تبلیغات دینی است، به همین دلیل تشکیل نهادهای میانی در دستور کار سازمان تبلیغات قرار دارد و برای هر بخش این موضوع تعریف شده است.

وی توضیح داد: مجمع وعاظ به همکاری ائمه جماعات در هر شهرستان تشکیل شده حلقه وصل میان وعاظ و سازمان تبلیغات است، در بحث تشکل‌ها 4 سال یک بار انتخابات برگزار شده و منتخبان امور تشکل‌ها را مدیریت کرده و حل اختلاف می‌کنند، کانون مداحان نیز به همین شکل فعالیت دارد.

اروجی یادآور شد: ساماندهی مراسم اعتکاف که ستاد برگزاری آن، بر عهده سازمان تبلیغات گذشته شده و اطلاعات آن پیش از این گفته شد از دیگر وظایف سازمان تبلیغات است؛ امسال استان اصفهان هم در ساماندهی مساجد پیشتاز بوده و جامع‌ترین سامانه ثبت‌نام معتکفان در اصفهان انجام گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان با بیان این که اصفهان کمتر از 7 درصد جمعیت کشور را دارد، خاطر نشان کرد: بیش از 10 درصد از جامعه معتکفان کشور مربوط به اصفهان بود و بیش از 85 هزار نفر از مردم استان در مساجد معتکف شدند، همچنان که در سال‌های دفاع مقدس بیش از 10 درصد از شهدا از اصفهان بودند امروز هم همین گونه است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.