رییس سازمان بهزیستی کشور:

کمک یک میلیاردی سازمان بهزیستی کشور به مددجویان شهرضا

این سازمان با هدف کمک به خرید لوازم توانبخشی به جز اعتبارات اداره کل بهزیستی استان به اداره بهزیستی شهرضا اختصاص خواهد داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،انوشیروان محسنی بندپی، در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا عنوان کرد: در ۲ سال اخیر رهبر معظم انقلاب با هدف کنترل و مهار آسیبهای اجتماعی ۴ بار مسئولان نظام را احضار و از آنان گزارش خواستند و به دستگاههای اجرایی که در صف نخست مبارزه با آسیبهای اجتماعی هستند امر فرمودند که این زمینه با قاطعیت وارد عمل شوند.

وی اظهار کرد: دولت دکتر روحانی نگاه همه جانبه و فرایند محور و مستمر و پایدار به پیگیری و حل معضلات اجتماعی دارد؛ تأکیدات رهبر معظم انقلاب، پای کار آمدن دولت و دستگاههای اجرایی و همکاری خوب و ارزنده مجلس باعث شد تا برای نخستین بار در قانون ۵ ساله ششم مجلس شورای اسلامی نسبت به قوانین پنجم و چهارم اهمیت بیشتری به مسائل اجتماعی داده شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: همیشه برنامه های توسعه را اقتصاد دان ها می نوشتند و از متخصصان علوم اجتماعی، مددکاری و متخصصان آسیبهای اجتماعی بی بهره بودیم اما در برنامه ششم توسعه همکاری مجلس و دانشگاهیان و دولت شرایطی را فراهم کرد که یک نقشه راه بسیار خوب تهیه شود

محسنی بندپی ادامه داد: اکنون در شرایطی هستیم که می گوییم ۲.۵ درصد از افراد جامعه دچار معضل اعتیاد هستند یا نسبت ازدواج و طلاق ۴.۱ است اما این بدان معنا نیست که ۹۷ درصد از جامعه کاملاً از اینگونه آسیبها ایمن هستند.

وی اضافه کرد: بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه و اقداماتی که عوامل خطر را کم و عوامل مقابله ای را تقویت کند ضروری است؛ باید بر تقویت مبانی اجتماع جامعه بیفزاید ضروری است، باید نگاه جامعه یک نگاه جامعه محور و کلان محور باشد.

رییس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: سازمان بهزیستی کشور در برنامه ششم توسعه مکلف شده ۱۴۰ مرکز اورژانس اجتماعی را در سال ۹۶ در کشور ایجاد کند، این اورژانسها در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخلات علمی و کارشناسی دارد.

محسنی بندپی اظهار کرد: در حوزه کاهش خودکشی در سال ۹۴ تعداد ۲ هزار و ۸۸۰ زن و هزار و ۴۴۰ مرد و در مجموع ۴ هزار و ۲۴۰ نفر را از انجام خودکشی با مداخلات به موقع نجات دادیم، این تعداد در سال ۹۵ به ۵ هزار مورد افزایش یافت.

وی بیان کرد: در کاهش آمار طلاق راههای نوین را در دستور کار قرار دادیم، با همکاری مؤثر و خوب قوه قضاییه در معاونت پیشگیری از وقوع جرم، سامانه ثبت الکترونیک طلاق را اجرا کردیم، در اردیبهشت ماه این طرح پایش یکساله شد که نشان داد ۳۰ درصد از مراجعان به محاکم قضایی کم شده و ۸.۱ درصد نسبت به موارد مشابه کاهش طلاق داشتیم چون در بدو مراجعه افراد در سامانه سازمان بهزیستی هم ثبت خواهد شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هزار و ۶۰۰ مرکز مشاوره در سطح کشور با بهزیستی همکاری می کنند که در تیرماه قصد داریم در ۱۱ استان کشور و  از آن جمله در اصفهان این مراکز توسعه خواهد یافت.

محسنی بندپی اضافه کرد: در حوزه مستمری به مددجویان در دولت یازدهم مبالغ پرداختی به این افراد ۳.۴ درصد افزایش یافته است، یعنی مستمری خانواده های یک نفره از ۵۳ هزار تومان به ۱۴۸ هزار تومان، خانواده های ۲ نفره از ۶۱ هزار تومان به ۲۹۵ هزار تومان، خانواده های ۳ نفره از ۷۱ هزار تومان به ۳۲۵ هزار تومان، خانواده های ۴ نفره ۸۱ هزار تومان به ۴۱۸ هزار تومان و خانواده های ۵ نفره از ۱۰۰ هزار تومان به ۴۶۵ هزار تومان افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در مراسم افطاری اخیر در محضر رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور اعلام کردند که در پایان دولت دوازدهم مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را با اولولیت توانمند سازی به ۵ برابر افزایش خواهند داد.

رییس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: سازمان بهزیستی کشور با هدف کمک به خرید لوازم توانبخشی از جمله سمعک و ویلچر، مبلغ یک میلیارد ریال به جز اعتبارات اداره کل بهزیستی استان به اداره بهزیستی شهرضا اختصاص خواهد داد.

محسنی پندپی اظهار کرد: سازمان بهزیستی موافقت خود را با فروش ساختمان مؤسسه کودکان بی سرپرست شهرضا برای تبدیل شدن به احسن، اعلام می کند.

وی در خصوص تسهیلات دولت برای اشتغال معلولان عنوان کرد: دولت امسال ۹۰۰ میلیارد تومان در این زمینه به سازمان بهزیستی و ۲۱۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص داده است که هر یک از سازمانها در صورت اتمام بودجه می توانند از منابع باقی مانده دیگری استفاده کنند بنابراین ضوروی است طرحهای پیشنهادی از شهرستان در این زمینه ارسال شود.

 رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در صورتی که فرمانداری و شهرداری شهرضا، به طور مساوی دو سوم هزینه ساخت فرهنگسرای معلولان را تأمین کنند سازمان بهزیستی نیز یک سوم باقی مانده را تأمین خواهد کرد.

محسنی بندپی گفت: سازمان بهزیستی هزینه تأمین جهزیه ۶۸ معلول شهرستان شهرضا را تأمین خواهد کرد، همچنین امکان پذیرش ۱۵ نفر از بیماران اعصاب و روان این شهرستان را نیز فراهم می کند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار