ساری؛

تنظیم 70 سند اجاره با مستاجرین موقوفات در گلوگاه

70 سند اجاره با مستاجرین موقوفات در گلوگاه تنظیم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری فاضلی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گلوگاه گفت: وقف و جایگاه آن در دین مبین اسلام بسیار روشن است و پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) خود عامل به عمل وقف بودند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 70 سند اجاره موقوفات با مستاجرین منعقد شد افزود: اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی وقف، موقوفات را احیاء، ساماندهی و حفظ می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گلوگاه گفت: برای اجرای GIS موقوفات در شهرستان گلوگاه،قرارداد اولیه تنظیم و تا پایان سال gis بیش از 200 رقبه تهیه و سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه تکمیل خواهد شد

فاضلی جلوگیری از تعدی و تعرض به موقوفات، اخذ سند ثبتی برای موقوفات را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در راستای ساماندهی موقوفات انجام می‌شود .

وی با بیان اینکه پارسال 70 سند مالکیت موقوفات به مساحت بیش از 24 میلیون متر مربع دریافت شده است.گفت: دریافت سند مالکیت موقوفات با همکاری اداره ثبت در حال پیگیری است .

فاضلی به سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: تمام اقدامات اوقاف اعم از فعالیتهای فرهنکی و قرانی، امور مالی، صدور اسناد اجاره،فعالیتهای عمرانی و ثبت وقف‌ها از طریق این سامانه انجام و تمامی مستندات در این سامانه ثبت می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه با اشاره به اجرای نیات واقفین خیراندیش گفت: اجرای نیات واقفین منوط به پرداخت حقوق وقف و موقوفات می باشد و موازین شرعی حکم می کند که مستاجرین حقیقی و دستگاههای اجرایی بدهکار به موقوفات بطور سالانه و مستمر اجاره موقوفات را پرداخت کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.