ساری،

برگزاری یازدهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل

یازدهمین همایش استانی کتابت وحی با حضور خوشنویسان مطرح استانی در آمل برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، امیر امیرنیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، در یازدهمین همایش استانی کتابت وحی گفت: این همایش همانند سال‌های گذشته در ایام شب‌های قدر برگزار می‌شود که بزرگان خوشنویسی و کتابت استان مازندران در آن شرکت دارند .

امیرنیا افزود: هدف از برگزاری این همایش که سالانه برگزار می شود، ارتباط بیشتر خوشنویسان ممتاز و فوق ممتاز استان با یکدیگر و جوانان آینده دار این رشته هنری است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به اینکه خوشنویسان مطرح مازندران از ١٠ شهر استان در این همایش شرکت دارند، بیان کرد: امسال همایش استانی کتابت وحی در دو بخش برگزار شد که در بخش نخست هنرمندان به کتابت قرآن تا وقت افطار و در بخش دوم آیین اختتامیه همایش استانی کتابت وحی با حضور مسؤولان و هنرمندان انجام شد .

امیرنیا با اشاره به اینکه هنرمندان خوشنویسی آیات قرآن را با خطوط ایرانی، نستعلیق، نسخ، ثلث، شکسته نستعلیق، تذهیب و کارهای حجمی کتابت می‌کنند، افزود: اساتید برجسته و بزرگ خوشنویسی کشور همانند اسرافیل شیرچی، مهدی فلاح و سهیل محمودی در این همایش حضور داشتند .

وی با قدردانی از دانشکده علوم قرآنی آمل در برگزاری این همایش گفت: آمل از شهرهای شاخص خوشنویسی و هنرهای مختلف در مازندران است که هنرمندان زیادی در این شهرستان در بخش‌های متعدد هنری فعالیت گسترده دارند.

دراین همایش همچنین از ٣٥ سال فعالیت خوشنویسی احمد (علی ) احمدیان هنرمند پیشکسوت تجلیل شد.

نمایشگاه آثار خوشنویسی ، گرافیگی و معرق با موضوعات قرآنی از برنامه های جنبی یازدهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل بوده است.

همایش استانی کتابت وحی به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امورخیریه ، دانشکده علوم قرآنی و انجمن خوشنویسان شعبه آمل برگزار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار