دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان:

صندوق مالی برای کمک درمان معتادان در شهرستان پلدختر تشکیل می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: صندوق مالی برای کمک درمان معتادان در شهرستان پلدختر تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛آقا میرزایی گفت: پلدختر ازلحاظ اعتیاد به مواد مخدر یکی از شهرستان‌های پاک استان است و چنانچه با جدیت به بحث پیشگیری ورود نشود آلوده می‌شود.

وی افزود: شهر معمولان باید با فعال‌سازی کمیته پیشگیری پاک‌سازی شود، زیرا در این بخش مشکلات اعتیاد و توزیع مواد مخدر بیشتر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان جمع‌آوری قلیان و قلیان سراهای پلدختر را کار مطلوبی دانست و گفت: اعتیاد به مواد مخدر از قلیان و سیگار شروع می‌شود که متأسفانه این موضوع تمام جامعه و خانواده‌ها را آزار می‌دهد و ۹۰ درصد از کسانی که به قلیان روی می‌آورند زیر ۳۰ سال هستند.

وی از تشکیل صندوق مالی برای کمک به درمان معتادان در شهرستان پلدختر خبرداد و بیان کرد: در این رابطه باید اساسنامه تشکیل شود، اما متأسفانه خیرین در استان لرستان کمتر به بحث مبارزه با مواد مخدر کمک می‌کنند.
آقا میرزایی گفت: در شهرهای پلدختر و معمولان لازم است نسبت به احداث رایگان مهدهای کودک اقدام شود تا به کودکانی که سرپرست خانواده‌های آن‌ها به دلیل اعتیاد، بضاعت مالی ندارد وعده غذایی داده شود تا ازلحاظ قد و رشد تغییر کنند.
وی گفت: از فعالان عرصه خبر شهرستان پلدختر که در جلسه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرکت و برنامه‌ها را اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی می‌کنند تقدیر می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید در پایان هرسال میزان پنج درصد و درنهایت در پایان برنامه ۲۵ درصد کاهش مصرف و توزیع مواد مخدر در استان داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اولویت‌های ابلاغی در این برنامه، طرح‌ها و برنامه‌های منسجمی با هر یک از دستگاه‌ها تنظیم‌شده که باید به‌طور منظم در دستور کار قرارگرفته و اجرا شود.

آقا میرزایی در ادامه گفت: باید در همه کمیته‌های شورای مبارزه با مواد مخدر برنامه ششم از ابتدا طوری تنظیم شود که در پایان هر ۶ ماه پایان سال به اهداف موردنظر خود برسد.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر در استان لرستان اقدام‌های صورت گرفته نتایج آن بلندمدت و آنی نیست و نیازمند زمان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیشگیرانه واجتماعی شدن آن است که خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم نقش بسزایی در آن دارند.

وی گفت: خانواده‌ها باید با آگاهی یافتن از خطرات و مضرات مواد مخدر مسائل مربوط به پیشگیری را آموزش‌دیده و نسبت به آن اهتمام ورزند که این امر در کاهش آمار اعتیاد مؤثر است.
آقا میرزایی افزود: برنامه‌های این شورا شامل پنج عنوان مقابله باعرضه، فرهنگی و پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی، صیانت و مشارکت‌های مردمی تدوین‌شده است.
وی در ادامه گفت: در حوزه صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی با محوریت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران هدف کمک به خانواده‌هایی است که افراد معتاد دارند و همچنین صیانت از بهبود یافتگان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار داشت: به‌ اندازه کافی در استان کلینیک و کمپ داریم و هیچ تعارفی
 با آن‌ها نداریم و معیار پایش اصلی و تعیین تکلیف کمپ‌ها و کلینیک‌ها، تیم پایش استانی است.

وی افزود:روانشناسان باید پای‌کار باشند و آموزش‌های لازم را در کمپ‌ها و کلینیک‌ها ارائه دهند و قرار نیست متادون درمانی شود بلکه متادون درمان شود.

آقا میرزایی گفت: ۷۰ سمن در استان لرستان در بحث پیشگیری مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که از این تعداد ۵۶ سمن فعال هستند که به دنبال سود شخصی نیستند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۱ شهرستان استان در یک روز همایش مبارزه با مواد مخدر را برگزار کردند که کار سختی بود، اما امسال در هر شهرستان به‌صورت جداگانه این همایش برگزار می‌شود که هم پوشش خبری مناسب در آن داده می‌شود و هم می‌توانیم در تمام همایش‌ها شرکت کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری بسته‌های آموزشی تهیه‌شده که قبل از چاپ باید بروشور یک نمونه از آن را به اداره کل آموزش‌ و پرورش استان ارسال شود تا گروه کارشناسی متشکل از ادارات‌ های مختلف و دستگاه‌ها آن را تائید کند و متناسب با سن افراد و توانمندسازی آن‌ها باشد.

وی گفت: دستگاه‌های عضو پیشگیری برنامه خود را به کمیته ارائه کنند و یکی از مصوبات کمیته جلوگیری و اجتناب از موازی کاری است.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.