لرستان؛

تولد ۳۰ هزار نوزادمعلول در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۰سالانه هزار نوزادمعلول در کشورمتولد می شود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ انوشیروان محسنی بندپی در نشست با خبرنگاران با اشاره به جلوگیری از ناشنوا شدن هشت هزار کودک در کشور اظهار داشت: همچنین با اقدامات صورت گرفته از نابینا شدن ۶۰ هزار کودک در کشور جلوگیری به عمل آمده و هم اکنون طرح های غربالگری بهزیستی بیش از ۹۰ درصد جامعه هدف را تحت پوشش قرار می دهند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سالانه ۳۰ هزار کودک به دلیل اختلالات ژنتیکی معلول متولد می شوند بیان داشت: در حوزه مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد و در قالب مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ نگاه به مجرم بودن معتاد را از میان برداشتیم.
محسنی بندپی با بیان اینکه بهزیستی معتادان متجاهر را غربالگری می کند گفت: در این زمینه چهار تیم غربالگر تشکیل شده از پزشک، روانپزشک، روانشناس و مددکار پیش بینی کرده ایم.
وی با بیان اینکه این افراد از سه تا ۹ ماه تحت نظر بهزیستی و تیم های تخصصی قرار خواهند داشت افزود: همچنین سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر تسهیلات حرفه آموزی را دریافت کردند.
توانمندسازی سالانه ۵۰ هزار نفر توسط بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین در ادامه سخنان خود به معضل اجتماعی طلاق اشاره کرد و ادامه داد: از سال های ۸۴ تا ۹۲ هر ساله شاهد رشد ۲۰ درصدی طلاق در کشور بودیم که شیب این معضل اجتماعی را در سال ۹۴ متوقف کردیم.
محسنی بندپی با اشاره به ارائه آموزش های پیش از ازدواج در کشور گفت: بر اساس آمار حدود ۴۸ درصد طلاق ها مربوط به پنج سال اول زندگی است.
وی  با اشاره به ایجاد و توسعه اورژانس های اجتماعی در کشور بیان داشت: بر اساس قانون باید اورژانس اجتماعی در  ۱۴۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت ایجاد شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دو هزار میلیارد تومان بودجه این سازمان است گفت: به همین اندازه افزایش مستمری برای بهزیستی در نظر گرفته شده است
.
محسنی بندپی با تاکید برضرورت توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی گفت: مقرر شده که سالانه ۵۰ هزار نفر از جامعه هدف این سازمان توانمندسازی شوند.
۶۵ درصد کودکان کار تهران اتباع بیگانه بودند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی کودکان کار بیان داشت: در این زمینه در تهران دو هزار و ۶۰۰ کودک کار را پذیرش کردیم که مکان نگهداری آنها را شهرداری تامین کرد و از این تعداد حدود ۶۵ درصد اتباع بیگانه بودند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برخی از این کودکان کار افغانی و پاکستانی بودند گفت: بقیه این کودکان را به لحاظ قانونی ما نمی توانیم  نگهداری کنیم و هر زمان والدین آنها مراجعه کردند طبق حکم قضایی باید اقدام به بازگرداندن کودک کنیم.
محسنی بندپی گفت: با این وجود با همکاری دستگاه قضایی اگر کودک سه بار توسط بهزیستی پذیرش شد می توان سلب حضانت از والدین آنها کرد تا در اختیار بهزیستی باشند.
منبع:مهر   
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.