بیرجند؛

کمک25 میلیاردی مردم استان به عتبات عالیات

مردم خراسان جنوبی در 13 سال گذشته،25 میلیارد تومان به عتبات عالیات کمک کرده اند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛جوینده،رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: از سال 83 تاکنون مردم خراسان جنوبی 25 میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

وی با بیان اینکه طی دو ماهه گذشته نیز مردم استان 800 میلیون تومان به عتبات عالیات کمک کرده اند، افزود: تاکنون 13 مکان به همت کمک‌های مردمی خراسان جنوبی در عتبات عالیات مرمت و ساخته شده که بخشی تحویلی بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در سال 95 مبلغ 3 میلیارد تومان تعهد کمک برای بازسازی عتبات داشته است که مردم استان با همت بی‌نظیر خود این رقم را به 5 میلیارد و280 میلیون تومان افزایش داده‌اند که رقم بزرگ و قابل توجهی است.

جوینده با بیان اینکه در ایام اربعین 3 میلیارد و 50 میلیون تومان خدمات به زائران ارائه شده است،افزود: علاوه بر این،در ایام اربعین یک میلیارد و 400 میلیون تومان کمک نیروهای متخصص به عتبات عالیات بوده است.

وی با بیان اینکه هر ماه بین 40تا 45 نفر بنا، استاد کار و نیروی کار ساختمانی را ساماندهی می‌کنیم ،گفت: براساس نیاز و با توجه به تخصص‌هایی مانند داربست بند، گچ کار، سنگ کار، مهندس عمران و بنا و با توجه به نیاز مبرم هر تعدادی که ثبت نام شود اعزام می‌کنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: صحن حضرت زهرا(س) قسمت زیارتی تا پایان سال 96 و قسمت خدماتی تا پایان سال 97 به اتمام می‌رسد.

جوینده افزود: خراسان جنوبی، فرش بافی جهت کمک به بازسازی عتبات عالیات را از یک کارگاه با 10 نفر بافنده زن آغاز کرد و امروز بیش از 175 کارگاه با بیش از 13 هزار بافنده زن در استان برای کمک به بازسازی عتبات داریم.

وی گفت: در شهرستان بیرجند 50 کارگاه داریم که در هر کارگاه قالی بافی حدود 50 نفر فرش می‌بافند که از این طریق به نوعی چرخه قوی اقتصادی را شکل می‌دهیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود:پروژه‌هایی که استان خراسان جنوبی در کاظمین تعهد داشته است به اتمام رسیده اما همچنان در پروژه توسعه صحن امامین در کاظمین همکاری داریم.

جوینده گفت: خراسان جنوبی یکصد هزار متر مربع سنگ صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم امام علی (ع) را تعهد کرده است که تاکنون یک سوم آن تامین شده است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار