درخواست روسیه برای برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه در اواسط ژوئن

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن درخواست برای برگزاری دور جدید مذاکرات سوریه در اواسط ماه ژوئن در پایتخت قزاقستان، بر اهمیت گفتگو با ناظران این نشست تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، روسیه خواستار برگزاری نشست جدید آستانه -پایتخت قزاقستان- درباره سوریه در اواسط این ماه (ژوئن) شد.

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفت: نشست جدیدی به زودی در آستانه برگزار خواهد شد و خواستار آن هستیم این نشست اواسط ژوئن برگزار شود و تماس‌هایی برای مشخص کردن زمان دقیق آن در جریان است.

وی از آمادگی مجدد قزاقستان برای میزبانی این نشست در سطح بلندپایه ابراز خرسندی و تأکید کرد روسیه با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه، که هفته آینده به مسکو خواهد آمد درباره مذاکرات آستانه و ژنو، تحولات اوضاع در سوریه، تلاش برای توقف اقدامات جنگی، مبارزه با تروریست‌های داعش و جبهه النصره و پیگیری حل و فصل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت زیر نظر سازمان ملل در ژنو گفتگو خواهد کرد.

این دیپلمات روس بر اهمیت رایزنی با ترکیه و ایران همزمان با رایزنی با دی میستورا و همچنین بر اهمیت رایزنی روسیه و سوریه تأکید کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار