اصفهان؛

اجرای طرح مهارت‌آموزی با هدف اشتغال جوانان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار گفت: با هدف افزایش مهارت و اشتغال جوانان، طرح مهارت‌آموزی در محیط کار اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبیب‌الله فرهمند  امروز در جلسه آموزش قانون کار برای کارفرمایان اظهار داشت: با توجه به قانون اداره کار، کارگر کسی است که در مقابل دریافت حق‌السعی و حقوق و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کارفرما شخصی حقیقی یا حقوقی است که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می‌کند، افزود: کارفرما مسؤول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور در قبال کارگر به عهده می‌گیرند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار بیان داشت: دولت در سال 96 طرح مهارت‌آموزی را با هدف اشتغال جوانان مطرح کرد، در این طرح باید به کارگیری کارگران قبل از کار با هماهنگی فنی و حرفه‌ای باشد و در مدت زمان 6 تا یک سال در مرکز فنی و حرفه‌ای مهارت موردنظر را گذرانده باشد.

وی افزود: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار به زودی اجرا می‌شود به طوری که مهارت و شایستگی مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی، هم زمان با فرایند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می‌شود.

فرهمند با اشاره به اینکه شورای عالی کار تنها مرجع رسمی اعلام رسمی حقوق کارگران است که متشکل از 9 نفر هستند، بیان داشت: طرح سه جانبه گرایی(مثلث سه ضلعی) برای وحدت نظر اقشار مختلف مردم و اصلاح قانون کار است.

وی با بیان اینکه حقوق کارگران در سال جاری 12 درصد افزایش داشته است، افزود: در سال جاری میزان دریافت مزد هر کارگر 30 هزار و 997 تومان است، حقوق بر اساس میزان افزایش تورم در سال اعلام می‌شود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوانسار بیان داشت: قانون کار یک قانون حمایتی است و با موافقت شورای پزشکی طبق آیین نامه بیمه اجباری کارگر تا زمانی که در بستر بیماری است تأمین اجتماعی ملزم به پرداخت حقوق کارگر است.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.