قالیباف در مراسم افتتاح ۱۱۰ پروژه منطقه ۲۰ مطرح کرد؛

عده ای غیر منصفانه تهران را شهر سوخته می نامند/ دولت یازدهم یک ریال هم به شهرداری پول پرداخت نکرده است

شهردار تهران گفت:دولت یازدهم یک ریال به شهرداری تهران پرداخت نکرده است.

عده ای غیر منصفانه تهران را شهر سوخته می نامند/ دولت یازدهم یک ریال هم به شهرداری پول پرداخت نکرده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح سه راهی تقی آباد و بهره برداری از ۱۱۰ پروژه اجتماعی و فرهنگی، ورزشی، عمرانی، خدمات شهری و محیط زیست و حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۰، با بیان اینکه شهر ری نمادی از فرهنگ‌ اسلامی ایران است، اظهار داشت: بدون شک شهر ری یکی از مناطق مهم تهران در توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: از روزی که توفیق خدمت در شهرداری تهران را داشتم توجه خود را به کم کردن فاصله بین شمال و جنوب شهر تهران گذاشتم که بدون شک نیز مردم آن را مشاهده می کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه مردمی که در شهر تهران زندگی می کنند، اقدامات انجام شده در شهر تهران را می بینند، گفت: کارهای شهرداری تهران از جنس اقداماتی است که مردم شب و روز با آن سر و کار دارند،به همین دلیل معتقدم کسی نمی تواند آن را انکار کند.

قالیباف گفت : عده ای با دادن اطلاعات غلط به مردم اغراض سیاسی مشخصی را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: از زمانی که شورای شهرها تشکیل شد برای شهرداری ها مشکلات فراوانی به وجود آمد که از جمله آن می توان به مصوب کردن درآمدهای ناپایدار اشاره کرد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری ها مسئول حل مشکلات درآمدهای ناپایدار هستند، گفت: دولت ها هم اکنون مسئول درآمدهای پایدار هستند و همین امر هم مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.

قالیباف اضافه کرد: کسانی که خود برای شهرداری ها مشکل ایجاد کردند امروز با توقع زیاد از ما درآمدهای پایدار را مطالبه می کنند و موضوعاتی از این دست را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه از عملکرد دولت یازدهم انتقاد جدی دارم، افزود: دولت یازدهم با کم کردن درصد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها مشکلات را برای شهرداری ها مضاعف کرد.

شهردار تهران با اشاره به تصویب قانون ارزش افزوده در مجلس در سال ۸۵، تصریح کرد: در این سال بخشی از درآمدهای پایدار از شهرداری ها گرفته شد و به دولت داده شد.

قالیباف ادامه داد: درآمدهای پایدار عوارضی بود که مستقیم از مردم دریافت می کردیم اما آن را از شهرداری ها گرفتند و تنها ۵۰ درصد آن را به ما دادند اگرچه همین ۵۰ درصد هم به خزانه دولت ها ریخته می شود و بعد آن را به شهرداری پرداخت می کنند.

وی تاکید کرد: امسال دولت یازدهم مصوبه ای را در خصوص درآمدهای پایدار به تصویب رساندند که در آن ۵۰ درصد از ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده ای که به شهرداری ها مخصوصا شهرداری شهرهای بزرگ تعلق می گرفت را کسر و به دولت ها دادند که همین امر مشکل ما را مضاعف کرد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه یکی از افتخارات مهم شهرداری تهران درآمدهای ناپایدار است، گفت: شهرداری تهران توانست درآمدهای ناپایدار را به سرمایه تبدیل کند.

قالیباف ادامه داد: امروز ۱۰ الی ۱۲ درصد بودجه و سرمایه دولت صرف توسعه کشور می شود و بیش از ۸۵ درصد بودجه نیز خرج هزینه های جاری می شود در حالی که در شهرداری تهران امروز ۳۰ درصد بودجه صرف هزینه های جاری و ۷۰ درصد صرف برای تامین زیر ساخت های هزینه می شود.

وی با بیان اینکه طی ۱۲ سال گذشته در نقاط مختلف شهر تهران پیشرفت در فعالیت های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و غیره را مشاهده می کنیم، تاکید کرد: بر اساس قانون دولت مکلف است که ۸۲ درصد از پول خرید اتوبوس را به شهرداری پرداخت کند اما در چهار سال گذشته حتی یک ریال هم به ما پرداخت نکرده است.

شهردار تهران تاکید کرد: اگر دولت مدعی است پولی به ما پرداخت کرده، اعلام کند اگرچه می گویند ۳ هزار میلیارد تومان پول به شهرداری تهران دادیم اما خودشان بگویند کدام پول؟ آن پولی که هر ساله به خزانه دولت واریز می شود حق قانونی شهرداری ها است.

قالیباف گفت: بر اساس قانون دولت وظیفه دارد ۶۰ درصد از عوارض جرایم راهنمایی و رانندگی را به شهرداری پرداخت کند اما حتی یک ریال هم نداده و به همین هم ما به دیوان محاسبات کشوری شکایت کردیم.

وی با بیان اینکه دولت باید ۵۰ درصد از هزینه مترو را به شهرداری ها پرداخت کند، تصریح کرد: سال گذشته شهرداری تهران ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مترو هزینه کرد که ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن سهم دولت بود اما حتی برای آن هم به ما یک ریال پرداخت نکرد.

شهردار تهران با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه هم اکنون تهران یک شهر سوخته است، تاکید کرد: این حرف هم از عجایب تاریخ است چراکه وقتی دشمنان انقلاب اسلامی به تهران سفر می کنند و به کشور خود باز می گردنند از تهران حرف دیگری می زنند.

قالیباف اضافه ‌کرد: همان جک استراو که به تهران آمد در مصاحبه خود با بی بی سی ورلد اعلام کرد که در من در شهر تهران نشانه ای از تحریم ندیدم چراکه در زمان های گذشته تهران این گونه نبود.

وی تاکید کرد: نمی دانم چرا عده ای از دایره انصاف خارج می شوند.درخواست دارم حداقل انصافتان اندازه جک استراو باشد.

شهردار با بیان اینکه در ۲۳ سال گذشته مترو تنها ۷۰ کیلومتر ساخته شده بود، افزود: آن مترویی که در ۲۳ سال گذشته ساخته بودند ناقص بود و در دوره ۱۲ ساله مدیریت شهری که در شهرداری تهران بودم آن را تکمیل کردم.

قالیباف یادآور شد: در طی ۱۲ سال گذشته خط ۳ را از جاده ساوه تا شهرک شهید محلاتی به طول ۳۹ کیلومتر در بدترین شرایط ممکن افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: خط ۴ را از انتهای پیروزی تا ابتدای اتوبان کرج با سختی تمام به اتمام رساندیم‌ و همچنین خط ۶و۸ را ساختیم.

شهردار تهران به افتتاح خط ۷ در هفته آینده اشاره کرد و گفت: دولت برای ساخت این خط هم به شهرداری تهران کمک نکرد اما ما با تمام سختی ها آن را ساختیم و هفته آینده با ۳۰ کیلومتر مساحت آن را به مردم تقدیم خواهیم کرد.

قالیباف با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر خط مترو در تهران ساخته شده است، تصریح کرد: انصاف هم مقوله خوبی است اگرچه عده ای یاد گرفته اند که آن را نادیده بگیرند.

قالیباف با بیان اینکه خوب و بد اقدامات ما در آینده مشخص می شود، تاکید کرد: بدون تردید عملکرد سالانه عده ای حتی به اندازه ساخت ۳ کیلومتر خط مترو هم نیست.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک شهروندان شهر تهران اقدامات عظیم شهر را مشاهده می کنند، گفت: من توصیه می کنم حالا که انتخابات تمام شده مسئولان بیایند و بگویند که برای چهار سال آینده این شهر و کشور چه کارهایی انجام خواهد دهند.

شهردار تهران یادآور شد: بدون شک عملکرد ۱۲ ساله ما را خود مردم قضاوت خواهند کرد چراکه اقدامات انجام شده در شهر تهران و زیرساخت هایی که احداث کردیم گواه فعالیت ها است.

قالیباف با بیان اینکه ساخت اتوبان امام علی (ع) با ۱۶ باند و ۳۵ کیلومتر مساحت به اندازه کل بزرگراه های تاریخ بلدیه است، تاکید کرد: زمانی همه از ساخت این اتوبان منصرف شده بودند اما ما آن را تکمیل کردیم.

وی به ساخت اتوبان آزادگان اشاره کرد و گفت: زمانی که به شهرداری تهران آمدم قکر میکردم که بزرگراه آزادگان ساخته شده است اما بعد از مطالعه و بازدید متوجه شدم که این اتوبان تنها یک لاین کندرو دارد و هر روز هم تلفات می دهد به همین دلیل در راستای تکمیل آن هم در دوران مدیریتم اقدام کردم.

شهردار تهران گفت: نمی دانم چرا آنها فکر می کنند که مردم اقدامات انجام شده را فراموش می کنند در حالی که این امر غیر ممکن است‌.

قالیباف افزود: هر کس برج میلاد را می بیند فکر می کند که متعلق به ۲۰۰ سال گذشته است اما باید بگویم که این برج ‌در زمان مدیریت من ساخته شده است.

وی تاکید کرد: حرف هایی که زده می شود از جنس حرف هایی است که در گذشته هم بر علیه ما می زدند اما می‌گویم امروز که انتخابات دیگر تمام شده به افق آینده فکر کنید تا ببینیم در چهار سال آینده  چه کارهایی می خواهید برای این شهر انجام دهید.

شهردار تهران گفت: بدون شک من و معاونانم تا آخرین روز خدمت در شهرداری تهران به فعالیت های شبانه روزی خود ادامه می دهیم همانگونه که تاکنون کار میکردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۶:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
آقای قالیباف
هر جا هستی ان شاءالله موفق باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
اگه تهران شهر سوختس
کرمانشاه چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
خدا خیرت بده ما از خدمات آقای قالیباف راضی هستیم تهران تو این دوازده سال خیلی تغییر کرده به جرات میشه گفت جزو ده شهر پیشرفته جهان حساب میشه ممنونیم آقای قالیباف عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
سلام اگه این عده معلوم الحال تهران را شهر سوخته می گویند ما اهوازیا چی بگیم آقایدکتر
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۸:۴۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
نه بابا شهر سوخته بهتره خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
خداییش تهرانی ها قدر شهردارشونو نمیدونن شما یه سر به شهرستانها بزن.
ما وقتی میایم تهران انگار رفتیم خارج کشور.
جدی میگم.
خیلی مردی قالیباف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
نه فقط شهر تهران بلکه تمامی شهرهای ایران نیاز به شهرداری همچون اقای قالیباف دراد تا به سر و سامان برسند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
از شما بابت ساخت مترو ، پارک هایی مخصوص بانوان، اتوبان، و ... تشکر کنم...
اما ای کاش شهر تهران انقدر پر از اپارتمان های رنگارنگ نبود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
از شما بابت ساخت مترو ، پارک هایی مخصوص بانوان، اتوبان، و ... تشکر کنم...
اما ای کاش شهر تهران انقدر پر از اپارتمان های رنگارنگ نبود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
جناب دکتر قالیباف
در مدیریت قوی شما شکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
من یکسال قبل اقای قالیباف شهردار بشه تهران امدم انصافا کار کرد خدا وند اجرش رابدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
من یکسال قبل اقای قالیباف شهردار بشه تهران امدم انصافا کار کرد خدا وند اجرش رابدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
درود بر شهردار دکتر قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
در شهرداری تهران را فقط افرادی می توانند انکار کنند که از قشر 4 درصدی جامعه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
اقای‌قالیباف‌اقدامات‌شما‌برای‌شهرتهران‌قابل‌ستایش‌است‌خداقوت‌شهردارمحترم
Germany
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
شهرداری خودش کم درآمد داره؟ چقدر از مردم پول بابت فقط عوارض ساخت و ساز میگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
هزینه نگهداری تهران تهران توسط شهرداری شما بسیار گران بوده است از استخدامی های غیر متعارف گرفته تا واگداری املاک نجومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
واقعا دنیا پرستان چشم روی چیزهای که به ضررشان است بسته اند .آقای قالیباف خدا که میبیند ومردم باانصاف تهران هم میبینند.که در دوران ریاست شما شهر تهران کاملا عوض شده
Netherlands
مجید
۱۵:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
دستتون درد نکنه جناب دکتر .
عدم پرداخت دولت به شما هم می تواند دلایلی خاص داشته باشد .
Germany
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
به همه شهر ها پول حمل و نقل رو نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
انصافآ قابل مقایسه نیست تهران 12 سال قبل کجا و تهران امروز کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
کسی نمیگه تو این دوازده سال کار نکرده
ما میگیم کم کار کرده کاراش با این حجم بودجه و بزرگی سازمان شهرداری گوچیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
دولت یازدهم 1 ریال هم به شهرداری تهران نداده ؟! پس دولا دهم که این همه کمک کرده باید از طریق رییس مجلس شکایت شون کنن؟!!!
آخرین اخبار