بیرجند؛

تعامل دامپزشکی استان با سایر دستگاه ها عامل جلوگیری از بروز بیماری ها

تعامل دامپزشکی استان با جهاد کشاورزی،محیط زیست،دانشگاه علوم پزشکی،نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها علت عمده جلوگیری از انتشار بیماری ها در استان است.

دکتر اصغر زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند گفت:با توجه به شایع شدن بیماری کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در برخی از استان های کشور، تاکنون موردی از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دامهای خراسان جنوبی مشاهده نشده است.
وی با اشاره به اینکه 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان داریم،گفت:خراسان جنوبی یکی از امن ترین مرزهای کشور را دارد و تا کنون هیچ گزارشی از گذر دام قاچاق از این مرز نداشتیم.
دکتر اصغر زاده با بیان اینکه در نقل و انتقال دام بسیار سخت گیرانه عمل می شود،افزود:ماشین های کد دار با مجوز حمل و نقل جهت انتقال دام سالم وجود دارند که پس از تأیید جهاد کشاورزی به خارج از استان انتقال می یابد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:دامپزشکی استان در جهت کنترل بیماری به پرسنل دامپزشکی،زنان روستایی،دامداران،قصاب ها،بهورزها و حتی شهروندان و کلیه افرادی که در معرض بیماری های مشترک بین دام و انسان هستند نیز کلاس های آموزشی برگزار کرده است.
وی از مردم خواست از مصرف گوشت های تازه، خرد کردن آن قبل از انجماد و خرید از مراکز غیرمجاز  و بدون نظارت دامپزشکی خودداری کنند.
انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار