شهرکرد؛

جزءخوانی قرآن در حرم امامزاده سید علی اکبر (ع) نافچ

همزمان با ماه مبارک رمضان، آیین جزء خوانی قرآن کریم در حرم امامزاده سید علی اکبر (ع) نافچ برگزار می‌شود.

جزءخوانی قرآن در حرم امامزاده سید علی اکبر (ع) نافچ
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت الهی، روزانه یک جزء قرآن کریم در حرم مطهر حضرت امامزاده سید علی اکبر (ع) شهر نافچ از توابع شهرستان شهرکرد تلاوت می‌شود.

این برنامه از ساعت ۱۴ هر روز ماه رمضان با شرکت اقشار مردم و زائران آغاز می‌گردد.

گفتنی است: نسب مبارک حضرت امامزاده سید علی اکبر (ع) معروف به «نقی شهید» که دارای اهمیت و قداست زیادی در نزد مردم شهر نافچ و مناطق همجوار است با چند واسطه به حضرت امام جعفر صادق (ع) می‌رسد.

نقل شده که در زمان خلافت المطیع لله بیست و سومین خلیفه عباسی (که از سال ۳۳۴ تا ۳۶۳ هجری قمری و به مدت ۲۹ سال در مسند قدرت بود) و به دستور او، والیان و حاکمانش در سرزمین ایران به تعقیب و قتل آل علی (ع) پرداختند. در آن هنگام امامزاده سید علی اکبر (ع) هم به اتفاق پدر و برادران و جمعی از عموزادگان و یاران خاندان امامت (ع)، از طریق اروند رود به ایران آمده و قصد حرکت به سوی توس (خراسان) را داشتند که در مسیر، پس از درگیری و جنگ با مأموران حاکم عباسی، در محل کنونی نافچ به شهادت رسید و پس از خروج نیروهای حکومت، تعدادی از مؤمنان محل، پیکر مطهر ایشان را در همان مکان شهادت (در ابتدای ورودی شهر نافچ) به خاک سپردند.

مرقد مطهر این امامزاده واجب التعظیم (ع)، سال‌های متمادی نامعلوم بود، تا این که در زمان تیمور گورکانی (نخستین پادشاه گورکانی) کشف و به فرمان او، بقعه‌ای با سبک و سلیقه مغولی، بر این مزار نورانی ساخته شد که بیش ار ۶۰۰ سال از احداث آن بقعه می‌گذرد.

بنای این بقعه در دوره‌های گوناگون تاریخی رو به خرابی گذاشت و ابتدا در زمان‌های صفویه و قاجاریه و سپس در ابتدای انقلاب اسلامی مرمت شده است و خیرین فعلی هم به بازسازی و تعمیر آن پرداختند.

شهر نافچ در فاصله حدود ۱۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار