کرمانشاه؛

جشنواره بین‌المللی "فیلم سبز" در کرمانشاه برگزار می‌شود

جشنواره بین‌المللی فیلم سبز از 31 تیر تا ششم مرداد در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهرام نادری دبیر جشنواره فیلم سبز در استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: امسال هم مانند سال گذشته،  جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد که این ششمین جشنواره فیلم سبز است.

وی زمان برپایی این جشنواره را 31 تیر تا ششم مرداد اعلام کرد و افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره نیز تا 15 خرداد ماه تمدید شده است.

نادری با بیان اینکه جشنواره در دو بخش رقابتی  و غیررقابتی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، یادآوری کرد: این دو بخش شامل فیلم‌های بلند و کوتاه، مستند، پویانمایی، انیمیشن، هنرهای تجسمی، عکاسی و ... است.

دبیر جشنواره فیلم سبز در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همه گروه‌ها و افراد می‌توانند به جشنواره اثر بفرستند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد، تصریح کرد: موضوع آثار نیز محیط زیست و مسائل مربوط به آن در همه زمینه‌ها است، اما موضوع محوری جشنواره (اقتصاد سبز با تمرکز بر گردشگری پایدار، حمل و نقل و انرژی پاک) می باشد.

وی جامعه مخاطب این جشنواره را نیز همه اقشار از جمله دانش آموزان، دانشجویان، فعالان محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد و... عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده پیش‌بینی می‌شود استقبال از این جشنواره مانند سال گذشته قابل توجه باشد.

نادری تصریح کرد: در حال رایزنی برای مشخص کردن مکان اکران فیلم‌ها هم هستیم که به زودی نتیجه آن مشخص می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم سبز در استان کرمانشاه هدف از برپایی این جشنواره را آگاه سازی مردم نسبت به اهمیت حفظ محیط زیست دانست و اظهار کرد: تلاش می‌شود با بهره‌گیری از زبان هنر بتوانیم نگاه مردم به محیط زیست را ویژه کنیم و به آنها یادآوری کنیم که آسیب رساندن به محیط زیست آسیب به زندگی همه ما است.

وی همچنین از هماهنگی با سایر دستگاه‌ها مانند دانشگاه‌ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و... نیز برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره خبر داد.

نادری خاطرنشان کرد: شرح کامل شرایط پذیرش آثار در آیین نامه جشنواره بر روی تارنمای رسمی جشنواره بین المللی فیلم سبز به آدرس  www.iigff.org قابل دسترسی است.


انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.