خطری که هنوز فدراسیون شطرنج را تهدید می کند

فدراسیون شطرنج موفق نشده است که مطالبات فیده را به طور کامل پرداخت کند و با این وجود سایه تعلیق هنوز شطرنج ایران را تهدید می کند.

خطری که هنوز فدراسیون شطرنج ر ا تهدید می کندبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان که بهمن ماه سال گذشته به میزبانی کشورمان برگزار شده بود از همان ابتدا با حواشی متعددی روبه روبه بوده است، از مخالفت شطرنج بازان خارجی بابت داشت حجاب در این مسابقات تا مطالبات فیده که هنوز فدراسیون شطرنج را تهدید می کند.

فدراسیون شطرنج برای برگزاری این رویداد بزرگ هزینه ها زیادی را متقبل شده است و تاکنون با گذشت بیش از سه ماه از برگزاری این مسابقات هنوز موفق نشده است حق فیده را به طور کامل پرداخت کند.

مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان 400 هزار دلار هزینه داشت که فدراسیون شطرنج بیشتر آن را تامین کرده است اما در حال حاضر حدود 190 هزار دلار از حق فیده هنوز پرداخت نشده است.

اوایل امسال که فدراسیون جهانی شطرنج جلسه ای با حضور روسای فدراسیون سایر کشورها برگزار کرد و به فدراسیون ایران هشدار داد که در صورت پرداخت نشدن حق فیده و جوایز شطرنج بازان این فدراسیون را تعلیق میکند اما مسئولان فدراسیون شطرنج توانستند مهلت دو هفته ای از فدراسیون جهانی بگیرند تا باقیمانده مطالبات را پرداخت کنند رئیس فدراسیون توانست بخشی از مبلغ باقیمانده را تامین کند اما موفق نشد که به طور کامل آن را فراهم کند.

هفته گذشته فدراسیون جهانی شطرنج موضوع تعلیق شطرنج ایران برای چند دقیقه را بر روی خروجی خود قرار داده است اما  با رایزنی های مسئولان فدراسیون این خبر حذف شد.

رئیس فدراسیون شطرنج هفته گذشته گفته بود حق فیده تا پایان هفته پرداخت می شود گویا هنوز این فدراسیون موفق نشده است تمامی مبلغ مورد نظر فدراسیون جهانی راتامین کند و توانست هزینه های جوازی مسابقات که حدود 80 هزار دلار آن باقی مانده بود را فراهم کند براین اساس 190 هزار دلار از این مبلغ که حق فیده است هنوز پرداهت نشده است.

داورزنی معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در برخوردی تند از عملکرد مسئولان فدراسیون شطرنج در برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان انتقاد کرده بود و بیان کرد که بدهی فدراسیون شطرنج بابت برگزاری این مسابقات از سوءمدیریت مسئولان است که وجهه ورزش کشور و این رشته را در مجامع بین المللی دچار چالش می کند.

لازم به ذکر است که مسئولان فدراسیون شطرنج با وجود اینکه به هزینه بالای برگزاری این مسابقات واقف بودند چرا میزبانی چنین رویداد بزرگی را پذیرفتند که این موضوع می تواند دیدگاه مسئولان فدراسیون جهانی نسبت به شطرنج کشورمان را تغییر دهد و در آینده برگزاری چنین رقابت هایی را به کشورمان ندهد.
 
پهلوان زاده: 190 هزاردلار از حق فیده باقی مانده است

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج درباره پرداخت شدن حق فیده برای برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان به خبرنگار ما گفت:80 هزار دلار از مطالبات فدراسیون جهانی شطرنج برای جوایز پرداخت شده است و در حال حاضر تنها حق فیده که حدود 190 هزار دلار است باقی ماند.

وی افزود: روز دوشنبه برای رفع این مشکل جلسه ای با داورزنی معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان داریم تا باقیمانده مطابلات فیده را پرداخت کنیم امیدوارم با همکاری وزارت ورزش این معضل را برطرف کنیم.

پهلوان زاده درباره صحبت های اخیر داورزنی و انتقادش از عملکرد فدراسیون شطرنج تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان در برگزاری این رقابت ها کمک زیادی به ما کرده است و با همراهی مسئولان وزارتخانه توانستیم اندکی از مشکلات را برطرف کنیم اما هزینه مسابقات بیش از چیزی است که وزارت ورزش و جوانان به ما پرداخت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار