پهلوان زاده:خبر تعلیق اشتباه سایت جهانی بود/خطر تعلیق وجود داشت اما رفع شد

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: خبر تعلیق شطرنج ایران به اشتباه در سایت جهانی درج و به سرعت حذف شد.

پهلوان زاده:مطالبات فیده تا پایان هفته پرداخت می شودبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالیکه بیش از دو ماه از میزبانی ایران در برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان می گذرد مطالبات فیده هنوز به طور کامل پرداخت نشده و بخشی از جوایز شطرنج بازان باقیمانده است.

این در حالی است که پیش از این مسئولان فدراسیون شطرنج فرصت 2 هفته ای از فیده برای پرداخت مبلغ باقیمانده خواستند و پس از پایان این مهلت اعلام کردند  مطالبات فیده پرداخت شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

برگزاری چنین مسابقات به سختی به کشورها داده می شود و شاید دیگر فرصتی پیش نیاید تا میزبانی چنین رویداد بزرگی را برعهده بگیریم.

مبلغ بالای هزینه مسابقات باعث شد تا فدراسیون به تنهایی نتواند آن را تامین کند و در این زمینه نیاز به حمایت وزارت ورزش و نهادهای بالاتر داشت. اما با این وجود بخش زیادی از آن را با حمایت حامیان مالی تامین کرد اما موفق نشد این مبلغ را به طور کامل تامین کند.

در حال حاضر فدراسیون جهانی شطرنج منتظر است تا فدراسیون ایران هزینه جوایز مسابقات را پرداخت کند در غیر این صورت شطرنج ایران تعلیق خواهد شد و روز گذشته خبر تعلیق فدراسیون ایران را بر روی سایت خود قرار داد اما پس از چند دقیقه آن را حذف کرد.

شاید این موضوع  هشداری برای فدراسیون ایران باشد تا پیش از خطر تعلیق این مشکل را برطرف کند.

تعلل در پرداخت جوایز مسابقات باعث می شود تا فدراسیون جهانی شطرنج میزبانی چنین مسابقاتی را دیگر به ایران ندهد. نکته قابل توجه در این زمینه این است که وقتی فدراسیون توانایی برگزاری چنین رویداد بزرگی را نداشت چرا این میزبانی را پذیرفت تا هر لحظه هشدارهای فدراسیون جهانی ما را با خطر تعلیق شدن مواجه کند.

از همان ابتدا برگزاری این رقابت ها به میزبانی کشورمان با حاشیه ها زیادی روبه رو بود و برخی شطرنج بازان خارجی موضوع حجاب را بهانه ای قرار دادند تا میزبانی ایران را به حاشیه بکشانند اما فدراسیون جهانی توجهی به این موضوع نکرد واین مسابقات در ایران با حضور 63 شطرنج باز برگزار شد.

و در نهایت شطرنج باز چینی قهرمان شطرنج جهان در سال 2017 شد و نمایندگان کشورمان که در این مسابقات حضور داشتند موفق به صعود به مراحل بعد نشدند و در دور اول از ادامه رقابت ها بازماندند.


مهرداد پهلوان زاده درباره این موضوع تصریح کرد: بخش زیادی از هزینه مسابقات را تامین کردیم و تنها 80 هزار دلار از این مبلغ باقی مانده است که مربوط به جوایز مسابقات است و تا پایان هفته به فیده پرداخت می کنیم.

وی افزود: تامین هزینه های این مسابقات بسیار سنگین بود و فدراسیون به تنهایی نمی توانست آن را تامین کند هر چند وزارت ورزش و جوانان در فراهم کردن آن به ما کمک زیادی کرد اما مبلغ خیلی زیاد بود با این حال تمام تلاشمان را می کنیم تا مبلغ باقیمانده را فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون شطرنج بیان کرد: در این زمینه اسپانسرها کمک زیادی به ما کردند اما بیش از این نتوانستند به ما کمک کنند

با این حال باید دید که فدراسیون شطرنج می تواند مطالبات فدارسیون جهانی را تامین کند وخطر تعلیق را از شطرنج ایران دور کند؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار