تحلیل فنی AFC از بازی پرسپولیس- لخویا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تحلیل بازی دو تیم پرسپولیس و لخویا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛تیم های پرسپولیس و لخویا  روز سه شنبه در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیدار رفت خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تحلیل فنی این مسابقه پرداخت و اشتباهات مهاجمان پرسپولیس در منطقه یک سوم پایانی را عامل اصلی نتیجه نگرفتن این تیم دانست.
در این گزارش آمده است:پرسپولیس ایران روز سه شنبه در برابر لخویا قطر با تساوی 0-0 متوقف شد، ضمن این که یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد.
 
با این حال، در حالی که پنالتی تیتر اصلی رسانه ها شد، نمایش ضعیف و هدر دادن موقعیت ها در یک سوم آخر زمین بازی،  پرسپولیس را پیش از سفر خود به قطر در موقعیت سختی قرار داد.
 
یک بار دیگر، لخویا نشان داد که می توان با صبر و حوصله، رویکرد بازی فشرده و البته با کمک اشتباهات خط حمله پرسپولیس،موفق شد.
 
پرسپولیس که علاوه بر پنالتی از دست رفته مهدی طارمی سه شانس طلایی داخل محوطه جریمه حریف داشت، از نتیجه0-0 قطعا ناراحت است.
 
پرسپولیس با وجود 59.2 درصد مالکیت توپ  و 10 شوت در برابر پنج شوت حریف قطری، نتوانست به موفقیتی برسد که به آنها پیش از بازی هفته آینده برتری ببخشد.
 
طارمی و وحید امیری دو مهاجم معمولا زهردار پرسپولیس، هر دو در موقعییت های از دست رفته داخل محوطه شش قدم مقصر اصلی بودند، ضمن این که قاسم برهان دروازه بان لخویا عالی بود.
 
پرسپولیس در شبی که بازی با کیفیتی انجام داد، فرصت ها را از دست داد تا در دور برگشت کار سختی داشته باشد.
 
 
به طور کلی، 42.6 درصد از بازی هجومی پرسپولیس روی  سمت راست زمین متمرکز شده بود، به خصوص این که فرشاد احمدزاده در سراسر بازی بر روی توپ  مسلط بود. با این حال،  بهترین لحظات تیم ایرانی از سمت چپ زمین و با تعویض بازی و استفاده از فضای موجود به وجود آمد.

 
امیری توپ بسیار خوبی را به محوطه جریمه ارسال کرد ، در حالی که حسین ماهینی مدافع چپ تیم هم دو سانتر خطرناک را به منطقه جریمه فرستاد که به طور جدی دفاع حریف را مورد آزمایش قرارداد.
 
با حضورطارمی به عنوان یک هدف طبیعی در مرکز خط حمله، کناره های زمین برای طرح های پرسپولیس نقش کلیدی داشت به طوری که 25 درصد از 12 سانتر آنها موفقیت آمیز بود.
 
لخویا  در سراسر بازی به لطف برتری نام تائه-هی بازیکن بازیساز کره ای خود - که بار دیگر چهره تاثیرگذار این تیم بود،پرسپولیس را تهدید کرد.
 
در حالی که لخویا قادر نبود مدت طولانی مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد، این بازیکن کره ای هر زمان که صاحب توپ می شد  پرسپولیس را دچار دردسر ساز می کرد. بازیکنان پرسپولیس در کنترل سرعت نام مشکل داشتند و او  پنج ضربه آزاد به دست آورد.
 
 در شبی که لخویا پنج فرصت شوت زنی به دست آورد، این نام بود که چهار فرصت را ایجاد کرد.زمانی که کاری از دیگران ساخته نبود او با استفاده از سرعت و دید خوب خود فرصت ها را برای تیمش می ساخت.
 
لخویا در بازی برگشت در خانه تیم مسلط تری خواهد بود و با استفاده از نام  قطعا انتظار می رود فرصت های تعیین کننده ای ایجاد کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار