کرمانشاه؛

مدارس هیات امنایی مجوز دریافت شهریه دارند

ثبت نام دانش آموزان پایه‌های تحصیلی از متوسطه اول گرفته تا متوسطه دوم و دانش آموزان هنرستانی و کاردانش پس از اعلام نتایج امتحانات آنها انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه‌های تحصیلی از متوسطه اول گرفته تا متوسطه دوم و دانش آموزان هنرستانی و کاردانش پس از اعلام نتایج امتحانات آنها انجام خواهد شد.

محبی افزود: دانش آموزان شهریوری هم باید در هر مدرسه ای که ظرفیت داشته باشد، ثبت نام کنند.

وی در ادامه با پیش‌بینی اینکه برای سال تحصیلی آینده 169 هزار و 922 نفر در مدارس ابتدایی استان کرمانشاه ثبت نام شوند، افزود: امسال افزایش بیش از چهار هزار نفری دانش آموزان دوره ابتدایی را در استان خواهیم داشت.


 
محبی گفت :پیش بینی تعداد کل دانش آموزان استان کرمانشاه برای سال تحصیلی آینده را نیز 315 هزار و 854 دانش آموز اعلام کرد و افزود: سال گذشته 307 هزار و 165 دانش آموز در مدارس استان مشغول تحصیل بوده اند.


محبی ادامه داد: دانش آموزانی که به هر دلیل مدارک هویتی نداشته باشند، در صورتی که کارت حمایت تحصیلی را از فرمانداری ها اخذ کرده باشند، در مدارس ثبت نام خواهند شد.


وی تصریح کرد: مدارس غیردولتی باید نرخ شهریه مصوب ابلاغی را به همراه رئوس برنامه‌های خود در محل ثبت نام و در معرض دید والدین قرار دهند.


محبی ادامه داد: تعیین و دریافت هزینه برای تهیه میان وعده برای دانش آموزان، لباس متحدالشکل، هزینه ایاب و ذهاب و ... باید با تایید انجمن اولیا و مربیان باشد و استفاده از آنها نیز جنبه اختیاری دارد.


محبی در ادامه با بیان اینکه مدارس هیئت امنایی شهریه از دانش آموزان دریافت می کنند، افزود: مطالبه شهریه در این مدارس کاملا قانونی است.


وی مشارکت خانواده‌های دانش آموزان در مدارس را اختیاری دانست.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه از والدین خواست برای ثبت نام فرزندانشان در یک مدرسه خاص اصرار نکنند و فرزندانشان را در مدرسه محدوده محل سکونت خود ثبت نام کنند.

 
انتها ی پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار